آشنایی با آموزه‌های قرآن از معیارهای انتخاب مدیران باشد
کد خبر: 3923600
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹

آشنایی با آموزه‌های قرآن از معیارهای انتخاب مدیران باشد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: دوره‌های آموزش قرائت و تفسیر قرآن برای مسئولان برگزار شود و یکی از معیارهای انتخاب مدیران براساس میزان آشنایی آن‌ها با آموزه‌های قرآنی باشد.

آشنایی به آموزه‌های قرآنی یکی از معیارهای انتخاب مدیران باشدبه‌ گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ۲۷ شهریورماه، یکصد و بیست و نهمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی و سایر اعضا با موضوع مباحث جمعیتی و بررسی موضوعات فرهنگی دستگاه‌ها به‌منظور تحقق بخشیدن به شعار سال در دفتر نماینده ولی فقیه استان در ارومیه برگزار شد.

حجت‌الاسلام قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی در این نشست بر لزوم توجه به آموزه‌های قرآنی تأکید و اظهار کرد: انس با قرآن جامعه را از نظر کاهش آسیب‌های اجتماعی مصون کرده و زمینه لازم برای اجرای احکام دینی را در کشور فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ترویج قرائت قرآن در جامعه ابتدا باید از سوی مسئولان کشور آغاز شود، افزود: برای همین منظور دوره‌های آموزش قرائت و تفسیر قرآن کریم برای مسئولان برگزار شود و یکی از معیارهای انتخاب مدیران براساس میزان آشنایی آن‌ها با آموزه‌های قرآنی باشد.

حجت‌الاسلام قریشی با بیان اینکه در جامعه اسلامی باید آشنایی با قرآن و آموزه‌های قرآنی در انتخاب و انتصاب مدیران مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: همچنان که در صدر اسلام قاری و حافظ قرآن بودن یکی از معیارهای انتخاب فرماندهان سپاه از سوی پیامبر اسلام(ص) بود.

امام جمعه ارومیه در ادامه به موضوع فرزندآوری اشاره و تصریح کرد: امروزه آژیر کاهش جمعیت در کشور به صدا درآمده است که برای ایجاد رغبت نسبت به فرزندآوری باید اقدامات فرهنگی انجام داد؛ چرا که در اغلب موارد باورها و اعتقادات فرهنگی موجب می‌شود تا خانواده‌ها علاقه و رغبتی برای فرزنددار شدن نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه موضوع کاهش جمعیت در آینده مشکلات عدیده‌ای برای کشور به وجود خواهد آورد، تصریح کرد: در نظر گرفتن تشویق و فرهنگ‌سازی و کاهش مشکلات اقتصادی در ایجاد انگیزه برای صاحب فرزند شدن می‌تواند نقش مهمی داشته باشد.

حجت‌الاسلام قریشی با تأکید بر لزوم توجه به پیوست‌های فرهنگی در برگزاری برنامه‌های مختلف و اجرای طرح‌ها، گفت: رعایت شئونات اسلامی باید در برنامه‌های اجرایی دستگاه‌ها مورد توجه باشد تا مشکلی در این ارتباط به وجود نیاید.

انتهای پیام
captcha