۲۱۹ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد مستأجر هستند
کد خبر: 3923603
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸

۲۱۹ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد مستأجر هستند

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: طبق آمارها ۲۱۹ هزار مددجوی تحت پوشش کمیته امداد از داشتن خانه محروم هستند و مقرر است به مرور زمان اقدامات لازم برای خانه‌دار شدن آن‌ها در دستور کار قرار گیرد.

۲۱۹ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد مستاجر هستندبه‌ گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، ۲۷ شهریورماه در نشست بررسی مشکلات کمیته امداد امام خمینی(ره) مهاباد، گفت: یکی از برنامه‌های کمیته امداد صاحب خانه شدن مددجویان تحت پوشش است که برای عملیاتی شدن این برنامه‌ بانک اطلاعاتی از مددجویان مستأجر و صاحب‌خانه تهیه شده است.

وی با اشاره به اینکه به ترتیب اولویت برای صاحب‌خانه شدن مددجویان، تسهیلات با درصد سود پایین و کمک‌های بلاعوض پرداخت می‌شود، افزود: طبق آمارها ۲۱۹ هزار مددجوی تحت پوشش کمیته امداد از داشتن خانه محروم هستند و مقرر است به مرور زمان و با تخصیص اعتبارات، اقدامات لازم برای خانه‌دار شدن آن‌ها در دستور کار قرار گیرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: در حال حاضر با افزایش گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی شرایط برای اجاره مسکن برای مددجویان بسیار سخت شده است و کمیته امداد در حد توان سعی می‌کند از آن‌ها حمایت کند.

وی با اشاره به اختصاص یک هزار میلیارد ریال کمک بلاعوض و تسهیلات در راستای کمک به اجاره مسکن برای مددجویان گفت: این تسهیلات در سال جاری اختصاص یافته و امید است با اختصاص آن‌ها تا حدودی بار سنگین کرایه مسکن از دوش مستأجران برداشته شود.

بختیاری با اشاره به اینکه اغلب مددجویان کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، بیان کرد: همین موضوع رسالت کمیته امداد برای خانه‌دار شدن مددجویان و ایجاد اشتغال مددجویان را سنگین‌تر می‌کند.

وی اشتغال‌زایی برای ۲۰۰ هزار مددجو در سال جاری را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد برشمرد و گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای ایجاد اشتغال در آذربایجان‌غربی برابر با دو هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال است.

یادآور می‌شود، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در این سفر همچنین از یک واحد تولید فیلتر هوای خودرو در روستای ایگریقاش مهاباد بازدید کرد که برای راه‌اندازی آن دو میلیارد و ۸۱۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

انتهای پیام
captcha