ضرورت استفاده از تجربه پیشکسوتان جنگ برای ثبت آثار دفاع مقدس
کد خبر: 3924505
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲

ضرورت استفاده از تجربه پیشکسوتان جنگ برای ثبت آثار دفاع مقدس

استاندار آذربایجات‌غربی بیان کرد: باید از تجربیات و خاطرات پیشکسوتان برای ثبت و ضبط آثار دفاع مقدس و انتقال به نسل جوان نهایت استفاده را کرد و اجازه نداد تا این خاطرات بدون استخراج به فراموشی سپرده شود.

لزوم استفاده از تجربیات پیشکسوتان جنگ برای ثبت و ضبط آثار دفاع مقدسبه‌ گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، مراسم تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، 31 شهریور ماه در حسینیه اعظم ثارالله ارومیه برگزار شد.

محمدمهدی شهریاری،‌ استاندار آذربایجات‌غربی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: سیره و روش شهدا در هر عصر و زمانی می‌تواند راهنما و الگوی جوانان باشد و این روز زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و فرهنگ شهادت‌طلبی و ایثار لازم و ضروری است.

شهریاری با بیان اینکه پیشکسوتان دفاع مقدس از گنجینه‌های آن دوران محسوب می‌شوند، افزود: باید از تجربیات و خاطرات پیشکسوتان برای ثبت و ضبط آثار دفاع مقدس و انتقال به نسل جوان نهایت استفاده را کرد و اجازه نداد تا این خاطرات بدون استخراج به فراموشی سپرده شود.

وی با اشاره به اینکه در دفاع مقدس مردم استان‌های درگیر جنگ به طور ملموس آن را تجربه کردند، عنوان کرد: از جمله این استان‌ها، آذربایجان‌غربی بوده که در ۲۳۰ کیلومتری مرز با دشمن بعثی درگیر بود.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه 12 هزار شهید از آذربایجان‌غربی تقدیم انقلاب شده است، خاطرنشان کرد: همین تعداد بالای شهدا در استان نشانگر خسارت جنگ و درگیری این استان در زمان جنگ بوده و توجه به این نکته نیز ضروری است که مردم آذربایجان‌غربی علاوه بر جنگ با رژیم صدام حسین با گروهک‌ها ضدانقلاب نیز از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب درگیر بودند.

وی با اشاره به اینکه جنگ هشت ساله با هدف جلوگیری از صدور انقلاب به راه افتاد، گفت: پس از گذشت سال‌ها از زمان جنگ نیز، دشمنان در حال حاضر نیز با انواع تحریم و نقشه‌ها نیز به دنبال آن هستند تا مانع از شنیده شدن صدای آزادی‌خواهی مردم ایران در جهان شوند.

شهریاری با اشاره به اینکه به شهادت رساندن سردار سلیمانی نیز در ادامه همان توطئه‌ها و دشمنی‌ها با مردم ایران انجام شد، اضافه کرد: اما دشمن باید این موضوع را بداند که شهادت سردار سلیمانی نه تنها باعث نشد روحیه شهادت‌طلبی و ایثار در مردم ایران تضعیف شود بلکه خون ایشان روح تازه‌ای در کالبد انقلاب دمید.

انتهای پیام
captcha