ائمه جمعه محور همدلی و تقویت روحیه جهادی باشند
کد خبر: 3925084
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰

ائمه جمعه محور همدلی و تقویت روحیه جهادی باشند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: ائمه جمعه باید محور همدلی، همبستگی و تقویت روحیه جهادی بین مسئولین بوده و انتقاد از مسئولان باید همراه با ارائه راهکار و با هدف بهبود شرایط باشد و به قصد کینه و دشمنی نباشد.

ائمه جمعه محور همدلی و تقویت روحیه جهادی باشندبه گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، 2 مهر ماه نشست فصلی ائمه جمعه آذربایجان‌غربی، به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی در این جلسه با اشاره به تاثیرات شیوع کرونا بر اجرای مراسم‌های مذهبی در استان و کشور اظهار کرد: با شیوع این بیماری بسیاری از مراسم‌های مذهبی در استان تعطیل شد و در نتیجه توجه به موضوعات معنوی و اخلاق در جامعه کم‌رنگ شده است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط موجود باید ایده‌ها و روش‌های جدیدی برای تقویت معنویت در جامعه اندیشیده شود، افزود: با وجود آنکه ائمه جمعه با استفاده از ظرفیت فضای مجازی اقدام به سخنرانی و برگزاری برنامه‌های مختلف در راستای تعطیل نشدن مراسم‌ مذهبی انجام دادند اما باز هم جای کاری بسیاری دارد.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه ائمه جمعه استان باید در شورای آموزش و پروش حضور فعالی داشته باشند، ادامه داد: ائمه جمعه در این شورا وظیفه سنگینی برعهده دارند و باید نسبت به آموزش مسائل دینی و اخلاقی در آموزش و پرورش نهایت دقت را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه توجه به عدم اجرای سند 2030 در آموزش و پرورش یکی از موضوعاتی است که شورای آموزش و پروش باید به جد پیگیری شود، عنوان کرد: همچنین حضور ائمه جمعه در شورای آموزش و پروش باعث تقویت ارتباط بین علما و این مجموعه خواهد شد.

حجت‌الاسلام قریشی با اشاره به اینکه تبلیغ آموزه‌های دینی باید در آموزش و پرورش در اولویت باشد، تصریح کرد: نسل جوان باید با این آموزه‌ها آشنایی داشته و نسبت به آموختن آنها علاقه پیدا کند که این علاقه با حضور علمای دینی در مدارس تحقق پیدا می‌کند.

وی با اشاره بر لزوم توجه به پیوست‌های فرهنگی در اجرای برنامه‌های مختلف از جمله طرح‌های گردشگری، عمرانی و شهری خاطرنشان کرد: توجه به این پیوست‌ها باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شده و در بلندمدت به یک فرهنگ عمومی در جامعه بدل شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه مطالبه‌گری از مسئولان یکی از وظایف ائمه جمعه استان است، گفت: این مطالبه‌گری دارای حد و حدودی است و نباید این مطالبه‌گری به گونه‌ای باشد که باعث سرخوردگی مدیران و موجب تنس و دشمنی بین ائمه جمعه و مسئولان شود.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه باید محور همدلی، همبستگی و تقویت روحیه جهادی در بین مسئولین باشند، اظهار کرد: انتقاد از مسئولان باید همراه با ارائه راهکار و با هدف بهبود شرایط باشد و به قصد کینه و دشمنی نباشد.

انتهای پیام
captcha