بازسازی بقعه امام‌زاده اولیاءالله در نقده
کد خبر: 3925452
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴

بازسازی بقعه امام‌زاده اولیاءالله در نقده

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی از آغاز احیا و بازسازی بقعه امام‌زاده اولیاءالله روستای نظام‌آباد نقده خبر داد.

بازسازی بقعه امام‌زاده اولیاءالله روستای نظام‌آباد نقده

حجت‌الاسلام ناصر جوان‌بخت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، در ارتباط با آخرین وضعیت بقعه امام‌زاده اولیاءالله روستای نظام‌آباد نقده اظهار کرد: با هدف احیا و مرمت بقعه متبرکه امام‌زادگان، بازسازی این بقعه نیز از چند ماه پیش آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه برای بازسازی بقاع متبرکه نقش دهیاری‌ها بسیار مهم و تاثیرگذار است، افزود: بقاع متبرکه در نزد اهالی بومی منطقه از جایگاه بالایی برخوردار هستند که آنها نیز خودشان نسبت به احیا آنها شور و شوق بیشتری دارند و در این ارتباط نیز برای احیا بقعه اولیاءالله نیاز به مشارکت مردم و هیئت امنا است.

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بازسازی این بقعه در حال حاضر ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: تاکنون برای انجام اقداماتی از جمله فنداسیون ستون‌های تربت‌خانه یک میلیارد ریال در مساحتی به متراژ ۱۰۰ مترمربع هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه مساحت زمین این بقعه دو هزار و ۷۰۰ مترمربع است، بیان کرد: تاکنون تنها عملیات عمرانی در ۴۰۰ مترمربع از مساحت تربت‌‌خانه این بقعه کلنگ‌زنی شده است.

حجت‌الاسلام جوان‌بخت با اشاره به اینکه این بقعه سالانه پذیرای زائران زیادی است، اظهار کرد: برای همین منظور در طرح بازسازی این بقعه، احداث یک پارکینگ نیز در نظر گرفته شده که مساحتش دو هزار و ۱۰۰ مترمربع است.

وی با اشاره به اینکه برای احداث پارکینگ نیاز به آزادسازی زمین‌های اطراف بقعه است، تصریح کرد: در هفته‌های اخیر جلساتی با هدف اقدامات لازم برای آزادسازی این زمین‌ها برگزار و مقرر شد هر چه سریع‌تر نسبت به آزادسازی آنها اقدام شود.

انتهای پیام
captcha