کشورهای همسایه آذربایجان و ارمنستان را به گفت‌وگو ترغیب کنند
کد خبر: 3926166
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷

کشورهای همسایه آذربایجان و ارمنستان را به گفت‌وگو ترغیب کنند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی بیان کرد: کشورهای همسایه آذربایجان و ارمنستان برای حفظ آرامش و ممانعت از خونریزی‌های بیشتر بر اختلافات موجود دامن نزده و دو طرف درگیر را برای حل اختلافات از طریق گفت‌وگو ترغیب و همراهی کنند.

کشورهای همسایه دو طرف درگیر در جنگ آذربایجان و ارمنستان را به گفت‌وگو ترغیب کنندبه‌ گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه در خصوص درگیری‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره‌باغ پیامی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَ إِنَّ اللَّهَ عَلى‌ نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ  «حج /39»

(به کسانی که جنگ بر آنان تحمیل شده، اجازه جهاد داده شده است؛ چرا که مورد ستم قرار گرفته‌اند؛ و خدا بر یاری آنها تواناست.)

خبر آغاز مناقشات و درگیری‌های مجدد در منطقه قره‌باغ  از سوی کشورهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ریخته شدن خون مردم بی‌دفاع و نظامیان در  این مناطق درگیر، موجب تألم و تأثر شد.

یقیناً در روزگاری که گفت‌وگوها و توافقات بین کشورها می‌تواند مانع از درگیری‌ها و جنگ‌ها شود مشاهده چنین حوادثی قابل قبول نیست و  انتظار می‌رود طرف‌های درگیر هر چه سریع‌تر ضمن حفظ خویشتن‌داری و توقف درگیری‌ها برای حل اختلافات و مناقشات پای میز مذاکره حاضر شده و راه‌حل دیپلماتیک را برای پایان جنگ بپذیرند، قهراً مسئولین وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز  با حضور فعالانه، زمینه صلح و آشتی و حل اختلافات، از طریق دیپلماسی را به صورت جدی پیگیر بوده و هستند.

اخبار واصله حکایت از  نقش‌آفرینی و تحریک ایادی استکبار جهانی و صهیونیست‌ها در  منطقه دارد که هوشیاری مردم عزیز و کشورهای همسایه می‌تواند تأثیر به سزایی در خنثی کردن توطئه‌ها و اهداف شوم  آنان داشته باشد فلذا امیدواریم هر چه سریع‌تر با پایان درگیری‌ها شاهد آرامش و ثبات در منطقه باشیم.

اینجانب ضمن خوشحالی از پیروزی‌های اخیر آذربایجان، منطقه قره باغ را جزء لاینفک آذربایجان دانسته و اشغال آن را محکوم و تداوم جنگ را  به نفع هیچ کشوری نمی‌دانم و از کشورهای همسایه و مردم  فهیم نیز انتظار دارم برای حفظ آرامش و ممانعت از خونریزی‌های بیشتر بر اختلافات موجود دامن نزده و دو طرف درگیر را برای حل اختلافات از طریق گفت‌وگو ترغیب و همراهی کنند.

انتهای پیام
captcha