مراسم تودیع و معارفه امام جمعه چالدران برگزار شد
کد خبر: 3926695
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲

مراسم تودیع و معارفه امام جمعه چالدران برگزار شد

طی مراسمی حجت‌الاسلام علی محمدزاده، به عنوان امام جمعه جدید چالدران انتخاب و از زحمات حجت‌الاسلام ناصر آقایی، امام جمعه پیشین قدردانی شد.

امام جمعه جدید چالدران تودیع شدبه‌گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، مراسم تودیع و معارفه امام جمعه چالدران، روز گذشته، ۱۰ مهر ماه برگزار و در طی آن حجت‌الاسلام علی محمدزاده، به عنوان امام جمعه جدید این شهرستان انتخاب و از زحمات حجت‌الاسلام ناصر آقایی، امام جمعه پیشین چالدران قدردانی شد.

حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی در این مراسم، با اشاره به در پیش بودن مراسم اربعین حسینی اظهار کرد: در تاریخ اسلام برای پیامبر اسلام و امامان معصوم(ع) مراسم اربعین گرفته نشده و اربعین تنها مختص امام حسین(ع) است که نشان از اهمیت و جایگاه این موضوع دارد.

وی با بیان اینکه امسال با توجه به شیوع کرونا امکان شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین وجود ندارد، افزود: اما باید این روز را مغتنم شمرده و از قرائت دعای اربعین غفلت نکرد و در فضای مجازی امکان قرائت دسته‌جمعی این دعا را فراهم کرد.

قریشی با اشاره به نقش نماز جمعه و امامت جمعه در دوران غیبت خاطرنشان کرد: نماز جمعه در دوران حضور امام معصوم(ع) واجب بوده و در زمان غیبت حضور در نماز جمعه واجب کفایی است و باید نسبت به تشویق و ترغیب مردم به ویژه جوانان در این آیین تلاش کرد.

وی در ادامه با تشکر از زحمات حجت‌الاسلام آقایی در طول عهده‌داری مسئولیت امامت جمعه چالدران تصریح کرد: وی در طول این مدت خدمات فرهنگی و تبلغی خوبی در این شهرستان انجام داد که جای تقدیر و تشکر دارد و در نهایت به خاطر مشکلات شخصی وی از ادامه این مسئولیت استعفا دادند و امید است در مسئولیت‌های بعدی موفقیت‌های بیشتری نصیب وی شود.

انتهای پیام
captcha