بارگاه مقدس امام رضا(ع)؛ پناهگاه مشترکی برای پیروان ادیان و مذاهب
کد خبر: 3929688
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷

بارگاه مقدس امام رضا(ع)؛ پناهگاه مشترکی برای پیروان ادیان و مذاهب

ارادت به خاندان اهل بیت(ع) محدود به پیروان مذهب و دین خاصی نیست همانگونه که هر ساله افرادی زیادی از مذاهب مختلف و ادیان دیگر به زیارت امام رضا(ع) در مشهد مقدس مشرف می‌شوند.

بارگاه مقدس امام رضا(ع)؛ پناهگاه مشترکی برای پیروان ادیان و مذاهببه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ارادت به خاندان اهل بیت(ع) محدود به پیروان مذهب و دین خاصی نیست همانگونه که هر ساله افرادی زیادی از مذاهب مختلف و ادیان دیگر به زیارت امام رضا(ع) در مشهد مقدس مشرف شده و چه بسیار افرادی که در این زیارت‌ها نیز حاجت‌روا شده و دست پر از پیش امام مهربانی‌ها برگشته‌اند.

اما در این میان دشمنان با مطرح کردن برخی موضوعات از جمله اعتقاد به موضوع امامت سعی دارند تا بین شیعیان و اهل سنت اختلاف ایجاد کنند تا شاید از این طریق بتوانند به اهداف شوم خود رسیده و کینه و عداوت خودشان را با برافروختن هیزم آتش در میان مسلمانان، نشان دهند.

در این ارتباط ایکنا آذربایجان‌غربی گفت‌وگویی با تعدادی از علمای اهل سنت و شیعه آذربایجان‌غربی با محوریت سالگرد شهادت امام رضا(ع) و علاقه شیعیان و اهل سنت کشور به ایشان انجام داده است که در ادامه می‌خوانید:

امام جمعه پیرانشهر با اشاره به اینکه وجود بارگاه مقدس امام رضا(ع) در مشهد مقدس برای همه ایرانیان مایه مباهات است، اظهار کرد: هر ساله همزمان با سالگرد شهادت و میلاد ایشان، ایرانیان بدون توجه به مذهب به زیارت ایشان رفته و عرض ارادت می‌کنند.

تاکید اهل سنت بر حفظ جایگاه و منزلت امام رضا(ع)

ماموستا مصطفی محمودی با بیان اینکه علمای اهل سنت احترام ویژه‌ای برای اهل بیت(ع) قائل بودند و همواره بر حفظ جایگاه و منزلت ایشان تاکید می‌کردند، افزود: اهل بیت(ع) همچون پیامبر اسلام(ص) راهنمای مردم در دوران خود و جز راه خدا راه دیگری را در پیش نگرفته و تسلیم فرمان خداوند در همه حالی بودند.

وی با اشاره به اینکه علمای اهل سنت امام رضا(ع) را از نظر علمی و تقوا مورد ستایش قرار داده‌اند، عنوان کرد: علمای اهل سنت چنان به جایگاه معنوی و علمی ایشان باور داشتند که کسی را بالاتر از امام رضا(ع) در ایران نمی‌دانند و پیروان خویش را نیز به احترام به ایشان دعوت کرده‌اند.

امام جمعه اهل سنت نقده نیز با بیان اینکه احترام به امام رضا(ع) بر اهل سنت واجب است، گفت: طبق عقیده اهل سنت، امام رضا(ع) از نوادگان حضرت محمد(ص) بوده و از آنجایی که ایشان پاداش رسالت خویش را محبت به اهل بیتش(ع) بیان فرموده پیش طبق توصیه ایشان احترام اهل بیت(ع) واجب است.

احادیث امام رضا(ع) یکی از منابع معتبر اهل سنت است

ماموستا مامد کلشی‌نژاد با بیان اینکه علمای اهل سنت بر علم و تقوای امام رضا(ع) تاکید داشتند، تصریح کرد: این ایمان و اعتقاد به جایگاه امام رضا(ع) به گونه‌ای است که بسیاری از احادیث ایشان به عنوان یکی از منابع معتبر اهل سنت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بهترین پاسخ برای تفرقه‌افکنی دشمنان حضور تعداد بی‌شماری از اهل سنت در مرقد مطهر امام رضا(ع) است، خاطرنشان کرد: دلدادگان این امام بزرگوار هر ساله با زیارت امام رضا(ع) اوج دلدادگی خویش را به ایشان نشان داده و به راز و نیاز با پرودگار خویش از جوار مرقد مطهر ایشان می‌پردازند.

رعایت عدالت در برخورد با پیروان ادیان و مذاهب

مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه امام رضا(ع) با پیروان ادیان مختلف به نیکی و مهربانی برخورد می‌کردند، گفت: از نظر ایشان میان مردم تفاوتی از نظر دین و مذهب وجود نداشته و هرکسی در جایگاه خویش شایسته احترام و عزت است.

حجت‌الاسلام اباذر بیگی با بیان اینکه عدالت در رفتار امام رضا(ع) با پیروان ادیان و مذاهب دیگر همیشه حرف نخست را می‌زده است، اظهار کرد: در سایه همین رفتار بود که مردم ایران در آن زمان ایشان را دوست داشته و هیچگاه به عنوان امام شیعیان به ایشان نگاه نمی‌کردند بلکه امام رضا(ع) را جزئی از دانسته و احساس قرابت و نزدیکی با ایشان کرده و دوستی و الفت بین مرددم از همه اقشار و امام رضا(ع) ایجاد شده بود.

انتهای پیام
captcha