سیر صعودی آمار جانباختگان کرونا در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3929715
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲

سیر صعودی آمار جانباختگان کرونا در آذربایجان‌غربی

با فوت ۱۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در آذربایجان‌غربی تعداد فوتی‌های کرونا در سطح استان به یک هزار و ۳۴۷ نفر رسید.

تعداد فوتی‌های کرونا در آذربایجان‌غربی به ۱۳۴۷ نفر رسیدبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، از اواسط ماه شهریور، تعداد بیماران کرونایی در آذربایجان‌غربی روز به روز بیشتر شده و رشد فزاینده‌ای به خود گرفته است که مسئولان علت این امر را کم‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌دانند.

در ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان ۲۲۰ نفر بیمار کرونایی در سطح استان بستری شده‌اند که با احتساب آنها تعداد بیماران بستری حاد تنفسی در آذربایجان‌غربی به یک هزار و ۲۴۴ نفر رسیده است.

در میان تعداد افراد بستری شده با مشکل تنفسی حدود ۵۲۸ نفر به طور قطع مبتلا به کرونا بوده و  ۷۱۶ نفر از جمله افرادی هستند که مشکوک به کرونا بوده و منتظر جواب تست نهایی هستند.

همچنین با فوت ۱۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته تعداد افراد مبتلا به کرونا در سطح استان به یک هزار و ۳۴۷ نفر رسیده است که از این فوتی‌ها، سه نفر در هر یک از شهرستان‌های ارومیه، میاندوآب و سردشت، دو نفر در مهاباد و یک نفر در هر کدام از شهرستان‌های بوکان، خوی، پیرانشهر، چالدران، شاهین‌دژ جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه‌ علوم‌پزشکی آذربایجان‌غربی در تحلیل آمار کرونایی استان اظهار کرد: در ۶ روز گذشته تعداد افراد بستری روزانه در بیمارستان‌های استان همچنان بالای ۲۰۰ نفر بوده که با توجه به جمعیت استان این آمار نگران‌کننده بوده و نیازمند توجه جدی مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

جواد آقازاده با اشاره به اینکه کاهش درصد استفاده مردم از ماسک و توجه به پروتکل‌های بهداشتی در به وجود آمدن این شرایط نقش اساسی داشته است، افزود: در سطح استان، بیمارستان‌هایی که برای بستری بیماران کرونایی در نظر گرفته شده بود به حد اشباع رسیده و از ظرفیت سایر بیمارستان‌ها نیز تا حد توان استفاده شده و در صورت ادامه روند کنونی، روزهای سخت‌تری در انتظار مردم و کادر درمان خواهد بود.

وی با اشاره به پشت سر گذاشتن سه موج کرونایی در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل پاییز و از طرفی افزایش تعداد افراد مبتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی در صورت وقوع موج چهارم کرونا در استان، مشکلات عدیده‌ و خطرناکی از نظر شیوع این بیماری و تعداد افراد مبتلا به کرونا به وجود خواهد آمد.

انتهای پیام
captcha