افزایش ۱۰۴ درصدی درآمدهای دولتی در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3935446
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۳

افزایش ۱۰۴ درصدی درآمدهای دولتی در آذربایجان‌غربی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی گفت: امسال در مقایسه با سال گذشته درآمدهای دولتی در استان ۱۰۴ درصد رشد داشته است.

افزایش ۱۰۴ درصدی درآمدهای دولتی آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، به نقل از روابط‌عمومی استانداری آذربایجان‌غربی، ناصر حضرتی‌پر، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی، ۲۵ آبان، در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان‌غربی، با اشاره به تحقق مناسب درآمدهای دولتی در استان اظهار کرد: این درآمدها طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۰۴ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در این مدت شاهد رشد ۱۱۰ درصدی درآمدهای مالیاتی و ۷۶ درصدی سایر درآمدها در استان بودیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: به جهت تحقق مناسب درآمدهای مالیاتی، اعتبارات ویژه‌ای به استان اختصاص یافت که بر این اساس پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۱۳۹۸ و ماقبل آن پرداخت شد. در صورتی که سایر درآمدها نیز رشد داشته باشد، شاهد افزایش اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای نیز خواهیم بود.

حضرتی‌پر تصریح کرد: از مجموع پنج هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه‌ای امسال آذربایجان غربی، ۶۲ درصد و از ۱۵ هزار و ۷۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی سال جاری نیز به طور میانگین ۳۰ درصد تخصیص یافته است.

وی با تشریح رویکردهای اجرایی بودجه سال آینده آذربایجان غربی بیان کرد: بودجه هزینه‌ای استان در سال ۱۴۰۰ نسبت به امسال ۵۳ درصد رشد خواهد داشت.

در این جلسه بخشی از اعتبارات عمرانی و کل اعتبارات هزینه‌ای استان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ و نیز طرح های مصوب کارگروه زیربنایی به تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان رسید.

اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای سال جاری آذربایجان‌غربی ۱۸ هزار میلیارد ریال تعیین شده بود که از این میزان ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال عمرانی و پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه‌ای بود.

انتهای پیام
captcha