ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن مددجویی در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3937133
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵

ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن مددجویی در آذربایجان‌غربی

مدیرکل کمیته امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی گفت: امسال یک هزار و ۵۵۰ واحد مسکن مددجویی تا پایان سال در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد.

ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن مددجویی در آذربایجان‌غربیعزیز سهندی، مدیرکل کمیته امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه مددجویان کمیته امداد به دلیل اینکه از اقشار کم‌درآمد کشور محسوب می‌شوند اغلب از نظر تأمین مسکن مشکل دارند، اظهار کرد: برای حل این دغدغه مددجویان ساخت واحدهای مسکن مددجویی توسط کمیته امداد و با همکاری سایر دستگاه‌های مربوطه در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به سکونت مددجویان در شهرها یا روستاها مساکن مددجویی نیز در آن محل‌ها با خرید زمین احداث می‌شود، افزود: از بین مددجویان سطح استان چهار هزار و ۸۰۰ خانوار از نبود سرپناه رنج می‌برند که با اولویت زنان سرپرست خانوار مسکن مورد نیاز آنها در حال احداث است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی ادامه داد: امسال برنامه‌ریزی شده یک هزار و ۵۵۰ واحد مسکن مددجویی در استان ساخته  و تا پایان سال تحویل مددجویان شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش هزینه‌ها از جمله بالارفتن قیمت مصالح باعث افزایش قیمت تمام شده این مساکن شده است، تصریح کرد: با این وجود کار ساخت خانه‌ها طبق برنامه پیش رفته و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی آنها ۵۰ درصد است.

سهندی تصریح کرد: علاوه بر ساخت مسکن‌های مددجویی تعممیر و بازسازی خانه‌های مددجویان نیز یکی دیگر از اقدامات برای خانه‌دار شدن مددجویان است که برای همین منظور امسال منزل مسکونی یک هزار خانوار در استان مورد تعمیر قرار گرفته است.

وی با اشاره به هزینه‌های ساخت و تعمیر واحدهای مسکونی مددجویی در سال جاری بیان کرد: هزینه انجام شده برای این کار تاکنون برابر با ۳۴۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: همچنین لازم به ذکر است که مؤسسه خیریه عترت بوتراب خوی مسئولیت پرداخت ۵۰ درصد هزینه ساخت واحدهای مسکونی را در  این شهرستان عهده‌دار شده است.

انتهای پیام
captcha