پرداخت ۱۶۲ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3941593
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴

پرداخت ۱۶۲ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی در آذربایجان‌غربی

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: از مجموع یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سهمیه تسهیلات کرونایی استان، ۳۰۷ میلیارد تومان درخواست شده که از این میزان ۱۶۲ میلیارد تومان پرداخت شده و مابقی نیز در مراحل پرداخت است.

پرداخت ۱۶۲ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی در آذربایجان‌غربی

به‌گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، به نقل از روابط‌عمومی استانداری آذربایجان‌غربی، محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان‌غربی، ۲۶ آذر، در جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌غربی با اشاره به روند مناسب فعالیت در فضای کسب و کار در استان اظهار کرد: این استان همچنان پیشتاز بهبود محیط کسب و کار در کشور است.

وی افزود: این استان در بهار امسال، رتبه یک و در تابستان نیز رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است در حالی که در زمستان سال قبل نیز رتبه دوم را کسب کرده بودیم.
استاندار آذربایجان‌غربی با قدردانی از همراهی و همکاری اصناف در دوران کرونا تصریح کرد: همکاری موثر اصناف با وجود همه سختی‌های اقتصادی که متحمل شدند، در اجرای محدودیت‌ها ستودنی بوده است.

وی ادامه داد: بخش اقتصادی استان به خاطر شیوع کرونا متحمل خسارت‌های سنگین شد اما دولت برای جبران بخشی از این خسارت‌ها تسهیلات کرونایی را ابلاغ کرد.

شهریاری اظهار کرد: از مجموع یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سهمیه تسهیلات کرونایی استان، ۳۰۷ میلیارد تومان درخواست شده که از این میزان ۱۶۲ میلیارد تومان پرداخت شده و مابقی نیز در مراحل پرداخت است.

وی با اشاره به مشکلات پیش آمده بر سر راه صادرات گفت: بخش عمده این مشکلات ناشی از تحریم‌های بانکی است و برای مباحثی چون رفع تعهد ارزی محصولات کشاورزی و رفع تعلیق کارت‌های بازرگانی رایزنی‌های لازم با بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی انجام گرفته است.

استاندار آذربایجان‌غربی رفع موانع صادراتی به ویژه در بحث سیب را یک اولویت جدی دانست و گفت: از طریق ارائه پیشنهاد تهاتر سیب با محصولات گرمسیری و نیز رفع تعهد ارزی زیر یک میلیون دلار و نیز سرعت‌بخشی به فرآیندهای گمرکی پیگیر افزایش صادرات سیب هستیم.

انتهای پیام
captcha