کاهش ۳ هزار نفری آمار جمعیت کیفری در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3943204
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵

کاهش ۳ هزار نفری آمار جمعیت کیفری در آذربایجان‌غربی

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، گفت: طی دو سال اخیر نتایج بسیار خوبی در زمینه کاهش جمعیت کیفری زندانی‌ها در آذربایجان‌غربی، داشتیم و نزدیک به سه هزار نفر از آمار جمعیت کیفری استان کاسته شده که در نوع خود نتیجه بسیار مطلوب و ارزشمندی است.

کاهش ۳هزار نفری جمعیت کیفری در آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، علی‌اکبر گروسی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، چهارم دی‌ماه در نشست ویدئو کنفرانسی دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان، اظهار کرد: امیدواریم در سه ماه باقی‌مانده از سال کارهای یک سال جمع‌بندی شود، خصوصاً در دادسراها که وظایف متنوعی داشته و نیاز به برنامه‌ریزی اساسی دارد، موفق عمل کنند.

وی افزود: یک کاروان پرتلاش در قوه قضائیه سیر تحول قوه را پیگیر بوده و دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها را مرتب پیگیری و ارزیابی می‌کنند و نباید از این وظایف غافل شد و این نظارت‌ها در سطح استان توسط هیئت‌های نظارت و بازرسی انجام می‌شود که رهنمودهای آن‌ها پس از بازرسی‌ها می‌تواند راه‌گشا باشد و دستورالعمل‌ها زمانی اثربخش است که منتهی به نتیجه شود.

گروسی بیان‌ کرد: دادگستری مرجع پرتردد و پرمراجعه بوده که آسیب‌ها و تهدیدها دستگاه قضایی و نیروی انسانی این نهاد را نیز شامل می‌شود که یکی از وظایف دادستان‌ها شناخت نکات آسیب‌زا و ناهنجاری‌ها، رصد به‌موقع آن‌ها را رصد، بازشناسی، مقابله و پیشگیری آن‌ها است.

وی ادامه داد: طی دو سال اخیر نتایج بسیار خوبی در زمینه کاهش جمعیت کیفری زندانی‌ها در آذربایجان‌غربی، داشتیم و نزدیک به سه هزار نفر از آمار جمعیت کیفری استان کاسته شده که در نوع خود نتیجه بسیار مطلوب و ارزشمندی است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، گفت: در دادسراها باید کارها با فوریت و در عین حال با دقت انجام شود و پذیرفته نیست که پرونده‌ای حوزه‌ها معطل شود، چرا که ذات کار دادسراها می‌طلبد که در نزدیک‌ترین وقت ممکن رسیدگی‌ها انجام و پرونده به نتیجه برسد.

وی تصریح کرد: دادستان‌ها باید با رصد مجرمین حرفه‌ای و خطرناک خصوصاً مجرمین امنیتی و اراذل و اوباش هرگونه تحرک و جنبش را از آن‌ها گرفته و مجال جرم را از آن‌ها سلب کنند.

گروسی افزود: دادرسی الکترونیک هم در شرایط کنونی و هم در آینده نیاز مبرم دستگاه قضایی است و این نوع دادرسی مزایای بسیاری از جمله صرفه‌جویی در هزینه‌ها و نیروی انسانی دارد که اهمیت کار را چندین برابر می‌کند.

وی اظهار کرد: در حوزه مبارزه با مفاسد و مفسدین کوتاه نخواهیم آمد و تحت تأثیر جوسازی‌ها قرار نخواهیم گرفت و آن‌چیزی که مورد مطالبه مسئولان قضایی و مردم است را به نحو مطلوب انجام خواهیم داد که در این زمینه هم از دادستان‌ها باید همیشه پای کار و در صحنه حاضر باشند و درخصوص احقاق حقوق عامه و حفظ حقوق بیت‌المال با قدرت ورود کنند.

رئیس کل دادگستری‌ آذربایجان‌غربی، ادامه داد: دادستان‌ها باید اموراتی که حسب قانون برعهده آنها گذاشت شده‌ در امر آموزش و نظارت ضابطین توجه داشته باشند و موفقیت دادسراها را در گرو ارتباط خوب و سالم در کنار نظارت و تعلیم آموزش‌های لازم به ضابطین است.

انتهای پیام
captcha