تجلیل از خانواده شهدای اقلیت‌های دینی ارومیه
کد خبر: 3947399
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵

تجلیل از خانواده شهدای اقلیت‌های دینی ارومیه

در قالب طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» از خانواده «ساکو مجنونیانس» و «سرگون اکویانس بالانجی» از شهدای شاخص اقلیت‌های دینی ارومیه در دوران هشت سال دفاع مقدس تجلیل شد.

تجلیل از خانواده شهدای اقلیت‌های دینی ارومیهبه‌ گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، هفدهمین هفته از طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم، روز گذشته، 23 دی با تجلیل از خانواده شهیدان «ساکو مجنونیانس» و «سرگون اکویانس بالانجی» از شهدای شاخص اقلیت‌های دینی ارومیه در دوران هشت سال دفاع مقدس با حضور سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در یک ارتباط زنده تصویری با استان آذربایجان غربی برگزار شد.

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در این مراسم، با اشاره به جایگاه شهدا در دفاع مقدس اظهار کرد: در دفاع مقدس مردم ایران از اقوام و مذاهب برای دفاع از کشور به جبهه‌های حق علیه باطل شتافتند

وی با بیان اینکه در دفاع مقدس ۴۰۰ نفر از ارامنه و آشوری کشور حضور داشتند، گفت: از میان این افراد ۴۹ نفر به فیض شهادت نائل و ۱۱۰ نفر جانباز و ۱۰ نفر آزاده شدند.

حجت‌الاسلام خدایاری با اشاره به اینکه دفاع از امنیت و وطن موضوع همگانی است، ادامه داد: اتحاد و یکپارچگی اقوام و ادیان مختلف ایرانی در دفاع از کشور امری ستودنی است که این موضوع همواره مورد رشک و حسادت دشمنان شده و آنها از هر اقدامی برای ایجاد اختلاف در جامعه فروگذار نکرده‌اند.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌غربی تصریح کرد: علاوه بر حضور ارامنه و آشوریان در دفاع مقدس، مشارکت آنها در برگزاری برنامه‌های مذهبی مسلمانان از جمله محرم هم دلیل دیگری بر اتحاد ادیان مختلف در ایران است.

وی در پایان اظهار کرد: در موضوع توهین به پیامبر اسلام(ص) هم پیروان ادیان دیگر در ایران این توهین را محکوم کرده و به انتقاد از این موضوع پرداختند و نقش علمای مذهبی در ایجاد اتحاد در بین مذاهب و ادیان بسیار مهم است.

یادآور می‌شود، شهید سرگون آکویانس بالانجی از شهدای اقلیت آشوری کشور بود که در جریان بمباران هواپیماهای دشمن بعثی در سال ۱۳۶۴ جام شهادت را نوشید. همچنین شهید ساکو مجنونیانس از اقلیت‌های ارمنی ساکن در ارومیه بود؛ او که دوران تحصیل خود را به عنوان دانش‌آموز سپری می‌کرد در بمباران هوایی جنگنده‌های عراقی در سال ۱۳۶۵ به شهادت رسید از این رو «ادیک مجنونیانس» پدر این شهید به یاد فرزندش به عنوان خیر مدرسه‌ساز استان آذربایجان غربی اقدام به ساخت مدرسه کرد.

انتهای پیام
captcha