اتمام ساخت بیش از ۱۴ هزار کلاس درسی تا پایان سال
کد خبر: 3947588
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲

اتمام ساخت بیش از ۱۴ هزار کلاس درسی تا پایان سال

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: از میان ۴۰ هزار کلاس درسی در حال ساخت در کشور عملیات ساخت ۱۴ هزار و ۷۰۰ کلاس تا پایان سال به پایان می‌رسد.

ارسالی| اتمام ساخت بیش از 14 هزار کلاس تا پایان سالبه‌ گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، مهرالله رخشانی‌مهر، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، امروز، 24 دی در بدو ورود به ارومیه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال ساخت 40 هزار کلاس درسی در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود از این تعداد ساخت 14 هزار و 700 کلاس درس تا پایان سال به اتمام برسد.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد کلاس درس در حال ساخت اعتبار 26 هزار کلاس درس از محل اعتبارات دولتی تامین می‌شود، افزود: مابقی کلاس‌ها نیز با کمک خیران مدرسه‌ها ساخته می‌شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره اینکه در سطح کشور 47 هزار کلاس درسی نیاز به استاندارسازی سیستم گرمایشی دارند، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده مقرر شده است تا در ماه‌های آینده سیستم گرمایشی غیراستاندارد از مدارس آذربایجان‌غربی برچیده شود.

وی تصریح کرد: برای کاهش تعداد سیستم‌های گرمایشی غیراستاندارد با شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت قرارداد منعقد شده است که در کنار این قرارداد از محل اعتبارات منابع شرکت نفت نیز 400 میلیارد تومان برای این کار تخصیص می‌یابد.

رخشانی‌مهر با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی در جلب مشارکت‌های مردمی برای امر مدرسه‌سازی نسبت به سال‌های گذشته موفق‌تر عمل کرده است، بیان کرد: در حال حاضر استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان و خراسان رضوی رتبه‌های نخست را در این ارتباط به خود اختصاص داده‌اند. 

انتهای پیام
captcha