دعوت هیلاری کلینتون برای تماشای فیلم مستندی درباره قتل خاشقچی
کد خبر: 3947661
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳

دعوت هیلاری کلینتون برای تماشای فیلم مستندی درباره قتل خاشقچی

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه پیشین آمریکا، مردم را به تماشای فیلم مستندی درباره ترور جمال خاشقچی، روزنامه‌‌نگار عربستانی دعوت کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از اسپوتنیک، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه در دولت باراک اوباما، در توئیتی، دنبال‌کنندگان خود را که بیش از 30 میلیون نفر هستند، به تماشای فیلم مستند جدیدی درباره زندگی و قتل جمال خاشقچی روزنامه‌نگار عربستانی که به دست حکومت سعودی به طرز فجیعی به قتل رسید، دعوت کرد.

این فیلم با عنوان «ناراضی» (The Dissident) به ماجرای کشته شدن خاشقچی در کنسولگری عربستان در ترکیه می‌پردازد.

هیلاری کلینتون در این توئیت نوشت: اگر تا به حال این مستند را ندیده‌اید، امیدوارم که به زودی ببینید. این یک مستند قوی در‌باره قتل جمال خاشقچی به دست دولت سعودی است.

فیلم «ناراضی» محصول 2020 به کارگردانی برایان فوگل است که شامل مجموعه‌ای از مصاحبه‌ها با نزدیکان خاشقچی و فیلم‌های دوربین‌های مداربسته است.
 
جمال خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد حکومت عربستان، شهریورماه سال 97 پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول به طرز فجیعی کشته شد. این اقدام تروریستی دولت عربستان، بازتاب گسترده‌ای در جهان داشت.
 
اگنس کالامار، گزارشگر ویژه سازمان ملل تأکید کرد: در تحقیقات درباره پرونده قتل جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار عربستانی، دلایلی داریم که نشان می‌دهد مقامات عالی رتبه این کشور از جمله محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در قتل این روزنامه‌نگار دست داشته‌اند.
انتهای پیام
captcha