راه‌اندازی جنبش‌های دینی ورزشی روش خاصی برای تبلیغ دین است
کد خبر: 3947980
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹

راه‌اندازی جنبش‌های دینی ورزشی روش خاصی برای تبلیغ دین است

امام‌جمعه ماکو گفت: راه‌اندازی جنبش‌های دینی ورزشی می‌تواند موجبات تبلیغ خاص در حوزه دینی به روش‌های گوناگون را فراهم سازد.

ارسالی| راه‌اندازی جنبش‌های دینی ورزشی روش خاصی برای تبلیغ دین استحجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد هاشمی، امام‌جمعه ماکو، امروز ۲۷ دی‌ماه در حاشیه رهسپاری تیم رکاب‌زنی منطقه آزاد ماکو در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، اظهار کرد: این دوچرخه‌سواران از ماکو تا حرم مقدس حضرت معصومه(س) به مناسبت شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س) رکاب زنی خواهند کرد.

وی افزود: پنج نفر از دوچرخه‌سواران ماکویی مسیر ۸۰۰ کیلومتری را با عشق و ارادت به ائمه اطهار و اهل‌بیت خواهند پیمود.

امام‌جمعه ماکو ادامه داد: این ارادتمندان اهل‌بیت(ع) هدف خود از این اقدام را ترویج فرهنگ ورزش، ایجاد روحیه شادابی و نشاط در بین جوانان و همچنین اطلاع‌رسانی صحیح در زمینه‌های معنوی و دینی یاد می‌کنند.

او تصریح کرد: «هر خانه یک حسینیه» از جمله شعارهای معنوی و «من ماسک می‌زنم» و «پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنم» از جمله شعارهای بهداشتی این رکابزن‌ها است.

به گفته وی این حرکت به‌عنوان یک جنبش دینی ورزشی می‌تواند ترویج و گسترش یابد و موجبات آن را فراهم سازد تا تبلیغات در حوزه دینی به روش‌های گوناگون و متنوع‌تری پیگیری شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاشمی با اشاره به اینکه رکاب‌زن‌ها در طول مسیر اماکن متبرکه را نیز زیارت خواهند کرد، افزود: این عزیزان نائب زیاره ما نیز در این اماکن ارزشمند خواهند بود.

انتهای پیام
captcha