استقبال از نمایشگاه کتاب بدون تبلیغات بعید است
کد خبر: 3948557
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
میرباقری در گفت‌وگو با ایکنا:

استقبال از نمایشگاه کتاب بدون تبلیغات بعید است

مدیر انتشارات کتابسرای تندیس گفت: متأسفانه هیچ تبلیغی در سطح شهر برای نمایشگاه مجازی کتاب تهران وجود ندارد در حالی که این مسئله برای آگاهی عموم ضروری بود.

هیچ تبلیغ شهری برای نمایشگاه مجازی کتاب تهران نشده استابوالفضل میرباقری، مدیر انتشارات کتابسرای تندیس در گفت‌وگو با ایکنا درباره نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: این نمایشگاه در واقع یک فروشگاه بزرگ مجازی است و با وجود اینکه یک روز به افتتاح رسمی آن باقی است، متأسفانه در سطح شهر هیچ تبلیغاتی برای نشده است در حالی که ضروری بود برای آگاهی مردم در سطح جامعه اطلاع‌رسانی و تبلیغات گسترده‌تری می‌شد.

وی افزود: با وجود این مسئله فکر نمی‌کنم این نمایشگاه خیلی مورد استقبال قرار بگیرد، مگر اینکه وزارت ارشاد در فرصت باقی‌مانده اقدام مؤثری انجام دهد.

میرباقری ادامه داد: تنها کمکی که این نمایشگاه در صورت برگزاری موفق می‌تواند انجام دهد کمک به افزایش نقدینگی ناشران است. زیرا در یک سال گذشته شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده آسیب جبران‌ناپذیری به ناشران وارد کرد و بسیاری از کتاب‌های تولید شده هنوز در انبار‌ها مانده‌اند.

وی تصریح کرد: این نخستین نمایشگاه کتاب است که با این شیوه و گستردگی برگزار می‌شود و نه مسئولان و نه ناشران هیچ تجربه‌ای در این زمینه ندارند، از این رو نمی‌توان درباره آن پیش‌بینی کرد و باید منتظر باشیم و ببینیم چه اتفاقاتی را شاهد خواهیم بود. امیدوارم با تدابیری که اتخاذ شده، پست بتواند کتاب‌ها را به موقع به دست مخاطبان برساند.

این ناشر در ادامه به میزان تخفیف‌های ارائه شده در نمایشگاه اشاره کرد و گفت: تخفیف ۲۰ درصدی جزء امتیاز‌های نمایشگاه نیست، زیرا اغلب سایت‌های ناشران یا فروش کتاب این میزان تخفیف و یا حتی بیشتر از آن را دارند. از این رو میزان تخفیف نمی‌تواند در جذب مخاطبان و خریداران کتاب انگیزه‌بخش باشد، فقط ممکن است بن‌کارت‌هایی که وزارت ارشاد به دانشجویان، طلاب، اهل قلم و اساتید و ... اختصاص داده است، به این مسئله کمک کند.

مدیر انتشارات کتابسرای تندیس در ادامه با اشاره به تعداد کتاب‌های بارگذاری شده در سایت نمایشگاه گفت: ما ۴۰۰ عنوان کتاب در سایت نمایشگاه مجازی کتاب تهران بارگذاری کردیم و در این زمینه نیز مشکل یا محدودیتی نداشتیم.

یادآور می‌شود؛ نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول بهمن آغاز به کار می‌کند و تا ششم بهمن نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha