رونمایی از تمبر و کتاب‌های سطح 3 و 4 دارالقرآن‌های آموزش و پرورش
کد خبر: 3948564
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
در پنجمین دوره آموزشی توانمندسازی مدیران انجام می‌شود؛

رونمایی از تمبر و کتاب‌های سطح 3 و 4 دارالقرآن‌های آموزش و پرورش

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری پنجمین دوره آموزشی توانمندسازی مدیران مراکز دارالقرآن سراسر کشور به صورت مجازی گفت: از برنامه‌های پنجمین دوره آموزشی توانمندسازی مدیران مراکز دارالقرآن سراسر کشور، معرفی رابطان و کانال تخصصی مراکز دارالقرآن الکریم و همچنین رونمایی از تمبر و کتاب‌های سطح 3 و 4 مراکز دارالقرآن الکریم است.

به گزارش ایکنا، علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش درباره برگزاری پنجمین دوره آموزشی توانمندسازی مدیران مراکز دارالقرآن سراسر کشور، گفت: این دوره به صورت مجازی همراه با برنامه‌های متنوع از لحاظ محتوایی و اثربخش برپا می‌شود.

وی افزود: این دوره به صورت فشرده و کوتاه‌مدت در سه روز متوالی از دوشنبه، 27 تا 29 بهمن‌ماه در نوبت صبح و بعداز ظهر به میزبانی اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: نحوه اجرای این دوره با استفاده از برنامه‌های زنده (لایو) در بستر فضای مجازی با محوریت شبکه ملی آموزش دانش‌آموزان (شاد) و پخش در کانال‌های تخصصی آن است. ضمنا با همکاری مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش در بستر فضای مجازی دوره ضمن خدمت اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: محتوی این دوره شامل سواد رسانه‌ای و لزوم استفاده و بهره‌مندی بیشتر از فضای مجازی در برنامه‌های مراکز دارالقرآن در زیست‌بوم جدید، تبیین چشم‌انداز، اهداف و برنامه‌های مراکز دارالقرآن، شیوه‌های جذب و نگاهداشت دانش‌آموزان در مراکز دارالقرآن، شیوه‌های جذب خیرین قرآنی برای ساخت دارالقرآن‌ها، معرفی خیرین دارالقرآن‌ساز با همکاری جامعه خیرین مدرسه‌ساز و سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور و نحوه ایجاد هم‌افزایی بین دستگاه‌های همسو با دارالقرآن‌ها خواهد بود.

کاظمی یادآور شد: در این دوره امکان زیارت مجازی از بارگاه ملکوتی علی‌بن موسی الرضا(ع) نیز با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی و آستان قدس رضوی فراهم شده است.

وی ادامه داد: افتتاحیه و اختتامیه این مراسم با حضور مقامات کشوری و قرآنی کشور برگزار خواهد شد و در این دوره سعی کرده‌ایم از اساتید مجرب و کشوری در حوزه‌های مختلف استفاده کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: از ابتکارات مهم پنجمین دوره آموزشی توانمندسازی مدیران مراکز دارالقرآن سراسر کشور معرفی رابطان و کانال تخصصی مراکز دارالقرآن الکریم و همچنین رونمایی از تمبر و کتاب‌های سطح 3 و 4 مراکز دارالقرآن الکریم خواهد بود.

وی در پایان تصریح کرد: همچنین در این دوره زمینه پرسش و پاسخ مدیران دارالقرآن‌ها از اساتید به صورت مجازی فراهم شده است و سعی می‌کنیم تا شیوه‌های اقدام مؤثر و اثربخش در فضای مجازی را با هم پیگیری نماییم و در نهایت هم گواهی ضمن خدمت پایان دوره و همچنین هدایای ویژه قرآنی به مدیران دارالقرآن‌ها اهدا خواهد شد.

سمیرا انصاری

انتهای پیام
captcha