ردیف بودجه‌ای برای مرکز ناباروری جهاددانشگاهی خراسان رضوی ایجاد کنیم
کد خبر: 3948603
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵

ردیف بودجه‌ای برای مرکز ناباروری جهاددانشگاهی خراسان رضوی ایجاد کنیم

نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر می‌خواهیم جمعیت کشور تنظیم شده و افزایش یابد، باید به درمان ناباروری توجه ویژه‌ای داشته باشیم بنابراین تلاش می‌شود تا ردیف بودجه‌ای برای مرکز ناباروری جهاددانشگاهی خراسان رضوی ایجاد کنیم.

نحوه قانون‌گذاری در کشور باید تغییر یابدحجت‌الاسلام جواد نیک‌بین، نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن در مجلس شورای اسلامی در نشست با رئیس و مدیران جهاددانشگاهی خراسان رضوی با بیان اینکه به باور من در آینده‌ای نزدیک، ایران به همراه کشورهای چین و روسیه به قطب علمی، اقتصادی و نظامی جهان تبدیل می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر ایران درباره موضوعات مختلف علمی بسیاری کار می‌کند، هر چند که نسبت به دنیا در این زمینه عقب هستیم، اما سرعتمان خوب است، اگرچه به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید قبول کنیم که بیش از 50 درصد بودجه کشور مبتنی بر نفت است و این اتکا بودجه می‌تواند به مسائل دیگری مانند نیروی انسانی هم مربوط باشد و البته دوران این قالب کنونی بودجه‌ریزی که همان اتکا به نفت است، به زودی تمام می‌شود.

نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید اصولی در بودجه‌ریزی داشته باشیم، بیان کرد: بودجه‌ای که برای مراکز مختلف می‌گذاریم و آن را تکه تکه می‌کنیم کارایی ندارد.

وی گفت: در جهاددانشگاهی ارتباط میان صنعت و علم را داریم و این موضوع باعث رشد کشور می‌شود. مقام معظم رهبری نگاه خاصی به مراکز علمی به ویژه جهاددانشگاهی دارند، چرا که جهاددانشگاهی کارهای بزرگی در کشور انجام داده است.

این نماینده مجلس با اشاره بر ایجاد ردیف برای مرکز رشد کاشمر، گفت: در کشور فقط به نفت و مالیات تکیه داریم، در حالی‌که منابع درآمد بسیار وجود دارد که اما به سمت منابع جدید نرفته‌ایم.

نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن در مجلس شورای اسلامی افزود: در ابتدا استان نیاز به پیشرفت دارد که به دنبال آن نیز شهرهایی مانند کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد پیشرفت کنند. بدین منظور نیازمند نظام پارلمانی استانی هستیم و حتی باید به سمت مجلس عوام و سنا حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه در کشور زنجیره‌ای عمل نمی‌کنیم، تصریح کرد: همه ما به صورت جزیره‌ای و جدا از هم کار می‌کنیم و اگر می‌خواهیم در کشور کاری انجام شود باید زنجیره‌ای را شکل دهیم. به عنوان نمونه اگر کارخانجات به صورت زنجیره‌ای باشند، همه برای رشد همدیگر تلاش می‌کنند.

نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در بحث نظام ثروت‌ساز، نگاه زنجیره‌ای به ظرفیت‌های تولید و فرآوری‌ها مورد توجه است. کشورهای همسایه بیش از 1000 میلیارد دلار واردات دارند، حال سهم ایران در این بازار به چه میزان است؟ چقدر کار انجام داده‌ایم؟ و این همان چیزی است که می‌توان وضعیت معیشتی مردم را توسط آن بهبود بخشید، باید ظرفیت‌ها و بازارهای منطقه را بشناسیم و زنجیره این کار را در نظر بگیریم که جهاددانشگاهی در این زمینه کارهای خوبی را انجام داده است.

وی در خصوص مراکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی افزود: اگر می‌خواهیم جمعیت کشور تنظیم شده و افزایش یابد، باید به درمان ناباروری توجه ویژه‌ای داشته باشیم. یکی از علاقه‌مندی‌های من به جهاددانشگاهی این است که این سازمان در بحث درمان ناباروی با اعتقاد و نه همراه با دستورالعمل حاکمیتی کار می‌کند. ما تلاش می‌کنیم تا ردیف بودجه‌ای برای مرکز ناباروری جهاددانشگاهی خراسان رضوی ایجاد کنیم.

نیک‌بین با اشاره به اینکه در مجلس شورای اسلامی تنها 43 ثانیه برای منطقه کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن سخنرانی کرده‌ام، تصریح کرد: معتقدم در این منطقه باید کارهای ملی انجام شود و سهم استان را افزایش دهیم تا این سهم به شهرهایی همچون کاشمر و گناباد و تربت برسد و باید شاخص پیشرفت استان را نسبت به استان‌های دیگر سنجید.

وی تأکید کرد: بسیاری از نمایندگان به فکر رأی دوره بعد خودشان هستند؛ با توجه به اینکه در آیین‌نامه کمیسیون تلفیق آمده است که نمایندگان نمی‌توانند بودجه شهرستان خود را افزایش دهند، اما باز هم نمایندگان در کمیسیون تلفیق می‌آیند تا بودجه شهرشان را افزایش دهند.

نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: معتقدم که اگر کشاورزی ما مبتنی بر علم باشد، می‌توان کارهای بزرگی را انجام داد، برای نمونه در کشور چین، گندمی کشت می‌شود که با نیم لیتر آب، 30 تا 40 متر ریشه در خاک دارد و یا در هلند سالن‌های بزرگی برای تولید زعفران دارند، هر چند که به کیفیت زعفران قائنات نمی‌رسد.

وی افزود: باید نحوه قانون‌گذاری در کشور تغییر کند و تنها جایی که باید اصلاح شود، مجلس است. باید همه توانمان این باشد که طی چهار سال دوره مجلس، لوایح و قوانین جدید را نپذیریم و قوانین قبلی را اصلاح کنیم و به جای اینکه قوانین را زیاد کنیم آنها را کاهش دهیم.

نیک بین تصریح کرد: بهترین کار برای اینکه بتوان یک مدیر را بدبخت کرد این است که هر روز به او دستورالعمل و قانون ابلاغ کنیم و این در حالی است که باید از مدیران بخواهیم منطقه‌ای را به یک قطب در زمینه‌ای خاص تبدیل کنند و مدیر برای آن منطقه طرح ارائه کند نه اینکه در هر روز قانون و تبصره جدیدی را به او ابلاغ کنیم.

انتهای پیام
captcha