سنندج؛ میزبان اجرای پویش «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من»
کد خبر: 3948618
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲

سنندج؛ میزبان اجرای پویش «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من»

مدیر آموزش‌ و‌ پرورش ناحیه دو سنندج از اجرای طرح پویش ملی «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند ‌من» در ۱۱ دبستان و دبیرستان دخترانه ناحیه دو سنندج خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، محمد سعید کنعانی، مدیر آموزش‌و‌پرورش ناحیه دو سنندج امروز، 30 دی‌ در نشست پویش ملی «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند ‌من»، اظهار کرد: طرح ملی «آجر به آجر» در راستای جلب و جذب مشارکت‌های خُرد مردمی و با هدف فرهنگ‌سازی در امر حسنه مدرسه‌سازی راه‌اندازی شده است و تمامی دانش‌آموزان، اولیا و همکاران با هر مقدار پرداختی به میزان حداقل نیز می‌توانند در این پویش مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه پویش ملی «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند ‌من» به معنای یک حرکت گسترده و جمعی در سطح کلان است، افزود: در ابتدای شروع این طرح ارزشمند 11مدرسه در سطح ناحیه به عنوان پایلوت در نظر گرفته شده است و پس از مرحله اول اجرا دیگر مدارس نیز به این پویش ملی خواهند پیوست.

مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه دو سنندج با اشاره به اینکه 17 درصد خیرین را بانوان تشکیل می‌دهند، بیان کرد: هدف از انجام این طرح‌ها، افزایش آگاهی و جلب مشارکت بانوان در امر مدرسه‌سازی است که با رویکرد گسترش فرهنگ مدرسه‌سازی و بهره‌گیری از ظرفیت عظیم بانوان و مادران نیک‌اندیش در مناطق و استان‌ها در حال اجراست.

وی مدارس را متعلق به همه افراد جامعه دانست و افزود: مشارکت جامعه خیرین مدرسه‌ساز می‌تواند موجب تقویت انسجام اجتماعی شود با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز 30 درصد پروژه‌ها افزایش خواهد یافت بنابراین بر همه دلسوزان نظام تعلیم و تربیت لازم است زمینه‌‌های چنین مشارکتی را فراهم کنند.

کنعانی در تشریح اهداف اصلی طرح اظهار کرد: فرهنگ‌سازی و دغدغه‌مندی نسل آینده در امر کمک به ساخت مدارس و مشارکت در طرح‌های خیرین مدرسه‌ساز برای دانش‌آموزان هدف اصلی این پویش است و اینکه هر دانش‌آموزی با هر مبلغ پرداختی ولو اندک می‌تواند در این امر مقدس سهیم باشد.

وی با اشاره به اینکه امسال 11 پروژه بزرگ عمرانی را در دست ساخت و انجام داریم، افزود: پروژه‌های مهسا بزرگترین مجتمع ورزشی بانوان، هنرستان نوآوران، مجتمع ورزشی ویژه معلولان، دبیرستان سروش، آموزشگاه 18 کلاسه عصمت، مدارس شهید کریمیان خدیجه الکبری و مستوره اردلان از جمله این پروژه‌هاست.

مدیر آموزش‌و‌پرورش ناحیه دو سنندج با اشاره به اینکه از 25 بسته تحولی اجرایی سند تحول بنیادین 12 بسته آن درمدارس در حال اجرا است، بیان کرد: بسته تحولی آجر به آجر که از دل آن این پویش استخراج شده، زمینه‌سازی برای مشارکت افرادخیر با هر میزان درآمد و در هر سطح و طبقه‌ای است.

وی یادآور شد: تمامی آحاد مردم به ویژه زنان نیک‌اندیش و خیرخواه می‌توانند با مراجعه به سایت ajorbajor.ir و یا سایت MehreMadrese.ir می‌توانند حتی با واریز حداقل هزینه به حساب مجمع خیرین مدرسه‌ساز، ضمن پیوستن به این پویش، پوستر مشارکت خود در امر مدرسه‌سازی را دریافت کنند.

انتهای پیام
captcha