وظیفه مسئولان رسیدگی به مشکلات و تحکیم وحدت است
کد خبر: 3949147
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
امام‌جمعه تکاب:

وظیفه مسئولان رسیدگی به مشکلات و تحکیم وحدت است

امام‌جمعه تکاب با بیان اینکه مسئولان وظیفه دارند در جهت تحکیم وحدت قدم بردارند، گفت: عقیده علما بر اسلام، وحدت، یکپارچگی و حرکت در مسیر ولایت، تقویت اسلام و کشور اسلامی است.

ارسالی امروز | وظیفه مسئولان رسیدگی به مشکلات و تحکیم وحدت استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام علی رحیمی، امام جمعه تکاب، سوم بهمن‌ماه، در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، اظهار کرد: تکاب شهر وحدت مذاهب مختلف اسلامی بوده و ارتباط و وحدت بین آن‌ها بسیار بالا و عده‌ای برای رسیدن به قدرت به دنبال ایجاد اختلاف و سوءاستفاده از اقوام و مذاهب هستند و باید مسئولان با بصیرت‌افزایی مردم نقشه‌های این افراد را خنثی کنند.

وی افزود: اصل عقیده علما بر اسلام، وحدت، یکپارچگی و حرکت در مسیر ولایت و تقویت اسلام و کشور اسلامی است و ما مخالف افراطی‌گری از هر دو طرف هستیم و مسئولان هم وظیفه دارند در جهت تحکیم وحدت قدم بردارند.

امام جمعه تکاب تصریح کرد: در حال حاضر ۴۰ درصد انباشت طلا و ۵۰ درصد کل ذخیره طلای شناسایی‌ شده کشور در تکاب واقع‌ شده است، اما این شهرستان از کمترین زیرساخت‌های توسعه در بخش‌های راه، درمان، بهداشت، آموزش و… برخوردار نیست.

وی افزود: آمار بالای بیکاری، درآمد پایین به همراه قرار گرفتن در رتبه‌های آخر شاخص‌های توسعه‌ای در کشور سهم مردمی است که در کنار ظرفیت و تمدن کهن در بخش گردشگری دارای ثروت عظیم معادن طلا هستند که در سطح خاورمیانه مثال‌زدنی است.

حجت‌الاسلام رحیمی بیان کرد: خروج مواد معدنی استخراج‌ شده از معادن طلای تکاب به‌صورت خام، فرآوری مواد معدنی تکاب به‌خصوص معادن سنگ به اسم استان‌های مرکزی، عدم اختصاص ۱۵ درصد حق دولتی از مهم‌ترین مشکلاتی است که موجب عدم بهره‌مندی مردم این منطقه از ظرفیت معادن طلا شده است، اما اگر نبود صنایع پایین‌دست و غفلت و بی‌توجهی مسئولان کشوری و استانی را به این مسائل اضافه کنیم نشان می‌دهد تکاب سال‌ها باید طعم محرومیت را بچشد.

وی گفت: وحدت، آرامش و هم‌افزایی بین مسئولان شهرستان نقش مهم در توسعه و رشد و تعالی دارد و باید این امر بیش از پیش برقرار شود، زیرا این شهرستان ظرفیت و پتانسیل بالایی به لحاظ نیروی انسانی کارآمد و تحصیل کرده، منابع غنی معدنی، گردشگری، طبیعت زیبا و بکر و تاریخ کهن، فضا برای رشد و توسعه دارد.

امام جمعه تکاب اظهار کرد: در مورد بیمارستان تکاب که با مشکلات عدیده‌ای در سه حوزه نقشه و طراحی قدیمی، مشکل پیمانکار و خلف وعده‌ها در این زمینه و معارض زمین که ادعاهای مطروحه باعث شده رفع مشکلات آن ۱۴ سال طول بکشد که با پی‌گیری‌های مستمر و زحمات صورت گرفته در پنج ماهه اخیر از طرف فرماندار و نماینده و مسئولان استانی خصوصا استاندار کار به‌زودی به سرانجام خواهد رسید.

انتهای پیام
captcha