شکوفایی اقتصادی و علمی در سایه امنیت به دست می‌آید
کد خبر: 3949160
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
امام‌جمعه پلدشت:

شکوفایی اقتصادی و علمی در سایه امنیت به دست می‌آید

امام‌جمعه پلدشت گفت: معیشت پایدار در گرو امنیت پایدار و بادوام بوده و امنیت موجب رونق اقتصادی، تولید و توزیع شده و شکوفایی اقتصادی و علمی را به بار می‌آورد.

ارسالی| شکوفایی اقتصادی و علمی در سایه امنیت به دست می‌آیدبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی حجت‌الاسلام‌ والمسلمین وحید طالبی، امام‌جمعه پلدشت، سوم بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به تقوا و جایگاه ویژه آن، گفت: تقوا، اصطلاحی اخلاقی به معنای خویشتن‌داری در اطاعت از دستورات الهی و دوری از گناهان است، قرآن تقوا را شرط نجات از آتش جهنم و قبولی اعمال دانسته که موجب نزول برکات بر شخص و رهایی او از گرفتاری‌ها در دنیا می‌شود.

وی تصریح کرد: در قرآن کریم و روایات وارده از پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) به دو راه و روش اساسی برای کسب تقوا اشاره‌ شده است که عبارت‌ از توجه به اهداف اخروی و عشق به خداوند متعال هستند.

امام جمعه پلدشت با تأکید بر رزمایش‌های دو هفته‌ای، ترکیبی و مبتکرانه نیروهای اسلام که مبتنی بر خلاقیت و استعدادهای بومی بود، اظهار کرد: رزمایش‌های اخیر در راستای تأمین معیشت و زندگی آرام برای مردم است؛ کیست که نداند معیشت پایدار در گرو امنیت پایدار و بادوام بوده و امنیت موجب رونق اقتصادی، تولید و توزیع شده و شکوفایی اقتصادی و علمی را به بار می‌آورد.

وی با اشاره به اثرات راهبردی موشک ۲۰۰۰ کیلومتری سپاه پاسداران، تصریح کرد: ایران با این اقدام به ایالات‌ متحده این پیغام را ارسال کرد که دستش برای واکنش جدی علیه نیروهای آمریکایی و به‌خصوص ناوگان دریایی آن کاملاً باز بوده و در صورت بروز تنش میان جمهوری اسلامی با همسایگان متخاصم یا رژیم صهیونیستی، بهتر است آمریکا خود را وارد درگیری نکند.

خطیب نماز جمعه پلدشت در پاسخ به اینکه آیا رهبر معظم انقلاب با واردات واکسن مخالف است، گفت: اگرچه رهبر معظم انقلاب با واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی مخالفت کردند اما این به معنای جلوگیری از هرگونه واردات نیست، چراکه ایشان به‌صراحت اعلام کردند واردات از کشورهای دیگر مانعی ندارد.

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران اولین کشور در غرب آسیا و همچنین چهارمین کشوری بود که در هفته‌های گذشته واکسن ساخت داخل را به مرحله تست انسانی رساند و با انجام آزمایش‌های بعدی تولید انبوه آن آغاز خواهد شد.

امام‌جمعه پلدشت با تأکید بر بازار سرمایه که دستخوش سیاست‌گذاری و مدیریت غلط است، افزود: قیمت‌گذاری‌های دستوری، دستورالعمل‌های اشتباه، بحث پالایش ۱، بحث عدم بازارگردانی‌های درست، دستورالعمل فولاد و اختلافات بر سر بودجه، بحث فروش‌های بی‌وقفه توسط دولت، همگی عواملی بودند که زمینه را برای کاهش اعتماد به بورس فراهم کردند و این روند همچنان ادامه دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین طالبی با اشاره به چالش‌های جو بایدن در چهار سال آینده، گفت: کهولت سن، ویروس کرونا و ناتوانی نظام درمانی آمریکا، تشدید دوقطبی عوام‌گرایی و خواص، تقویت روحیه افراطی ملی‌گرایی در مقابل منطقه‌گرایی گوشه‌ای از چالش‌های پیش روی بایدن است.

انتهای پیام
captcha