پرداخت ۶۵۰ میلیارد ریال زکات در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3949315
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰

پرداخت ۶۵۰ میلیارد ریال زکات در آذربایجان‌غربی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی گفت: امسال مردم سطح استان ۶۵۰ میلیارد ریال زکات پرداخت کرده‌اند که رشد ۷۱ درصدی نسبت به سال گذشته دارد.

ارسالی| پرداخت 650 میلیارد ریال زکات در آذربایجان‌غربیعزیز سهندی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با اشاره به افزایش 71 درصدی زکات پرداختی در استان طی سال جاری اظهار کرد: این میزان رشد در حالی رخ داده که امسال مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و شیوع کرونا شرایط سختی را از نظر معیشتی به وجود آورده است.

وی افزود: در مجموع امسال مردم استان 650 میلیارد ریال زکات پرداخت کرده‌اند که اغلب به صورت نقدی و مابقی غیرنقدی بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی ادامه داد: با مقایسه آماری بین میزان زکات پرداختی در بین شهرستان‌های استان مشخص شده که این میزان در شهرستان‌ها جنوب استان بیشتر است.

وی افزود: در میان شهرستان‌های جنوب استان نیز مهاباد با بیش از 90 میلیارد ریال زکات پرداختی پیشتاز بوده و پس از آن بوکان با حدودا 80 میلیارد و سپس شاهین‌دژ با 57 میلیارد ریال در رده‌های بعدی قرار دارند.

سهندی با اشاره به دلایل میزان رشد زکات پرداختی در استان گفت: فعال شدن شوراهای زکات استان در روستاها، همکاری روحانیون و ماموستاها در روستاها با شورای زکات استان، استفاده از نیروهای افتخاری برای تبلیغ پرداخت زکات و اجرای طرح‌های تشویقی از جمله این دلایل هستند.

انتهای پیام
captcha