ضرورت ثبت و انتقال ایثارگری‌های ملت ایران در ۴۲ سال پیروزی انقلاب
کد خبر: 3950566
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶

ضرورت ثبت و انتقال ایثارگری‌های ملت ایران در ۴۲ سال پیروزی انقلاب

امام جمعه خوی گفت: در طول ۴۲ سال پس از پیروزی، بحران‌های متعددی بر انقلاب اسلامی ایران تحمیل شد که ضرورت دارد این اتفاقات و حوادث به نسل‌های بعدی منتقل شود تا ایثارگری‌های ملت ایران و اوج خباثت دشمنان در سینه تاریخ ثبت شود.

ارسالی امروز| ضرورت ثبت و انتقال ایثارگری‌های ملت ایران در ۴۲ سال پیروزی انقلاببه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سید رضی شکوری، امام جمعه خوی، امروز، دهم بهمن ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان خوی با اشاره به علل بلایا و مصائب‌، اظهار کرد: جهان مدام در حال تغییر و تحول است و این دگرگونی‌ها و تحولات تمامی موجودات از جمله انسان‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد از جمله تحولات جهان هستی شامل بلایا و مصائب می‌شود.

وی افزود: این بلاها که بر انسان‌ها وارد می‌شود و زندگی آن‌ها را مختل می‌سازد مانند مرگ و میرها، گرفتاری‌های مالی، مریضی‌ها، سیل و زلزله، فقر، جنگ‌ها و اسارت‌ها، اختلافات خانوادگی و ده‌ها مورد دیگر را شامل می‌شود.

امام جمعه خوی گفت: در این زمینه انسان‌های معمولی در مواجهه با این حوادث و بلایا از پیش خود علت تراشی می‌کنند مثلاَ مریضی را معلول عدم رعایت بهداشت، ورشکستگی را معلول عدم آگاهی از اصول تجارت و یا خشک‌سالی را معلول عدم نزول باران معرفی می‌کنند.

وی ادامه داد: چنین انسان‌هایی برای تمامی آن‌ها علل مادی می‌تراشند در حالی که از دیدگاه اسلام این حوادث و مصائب طبیعی و غیر طبیعی می‌توانند علل متعددی داشته باشند که یکی از آن‌ها مادی است.

شکوری بیان کرد: موضوع بلایا و مصائب در بسیاری از علوم مطرح شده است البته از ابعاد متفاوت  مانند فلسفه، کلام، اخلاق، عرفان و فقه و مباحث عمیق و پیچیده‌ای دارد.

وی افزود: از دیدگاه قرآن یکی از علل و حکمت‌های بلایا و مصائب امتحان الهی و آزمایش الهی است و در این آزمایش کسانی پیروزند که صبور و مقاوم باشند.

امام جمعه خوی تصریح کرد: در طول ۴۲ سال پس از پیروزی، بحران‌های متعددی بر انقلاب اسلامی ایران تحمیل شد اما با عنایت خداوند و مدیریت ولایت فقیه و همت ملت غیور ایران تمامی آن‌ها خنثی شد در عین حال خساراتی بر مردم ایران وارد ساخت، ضرورت دارد این اتفاقات و حوادث براندازانه به نسل‌های بعدی منتقل شود تا ایثارگری‌های ملت ایران و اوج خباثت دشمنان در سینه تاریخ ثبت شود. 

وی گفت: خیانت‌های دولت موقت و بنی صدر، اعلان خود مختاری‌ها در مناطق مرزی کشور، اعلان جنگ مسلحانه گروه‌های مارکسیستی، جنگ تحمیلی ۸ ساله، تحریم‌های آمریکا و کشورهای اروپایی، تحمیل چندین فتنه داخلی به‌ویژه فتنه ۸۸، جنایات بی‌شمار ترامپ در حق ملت ایران، چند نمونه از بحران‌های تحمیلی این مدت است.

انتهای پیام
captcha