حوزه علمیه اندیشه‌های انقلابی را برای مردم تبیین کند
کد خبر: 3951604
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱

حوزه علمیه اندیشه‌های انقلابی را برای مردم تبیین کند

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی با اشاره به این که حوزه علمیه باید اندیشه‌های ناب انقلابی را برای مردم تبیین کند، گفت: بین انقلاب اسلامی و دین هیچ‌گونه افتراقی وجود ندارد.

ارسالی امروز | حوزه و دانشگاه پیوند دهنده مردم و انقلاب و دفاع از خون شهدا استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام علی متین، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، امروز، ۱۴ بهمن در جمع طلاب خواهر و برادر در مدرسه علمیه الزهرا(س) شاهین‌دژ، با بیان این که عالم هستی مباشرتا توسط کارگزاران الهی اداره می‌شود، اظهار کرد: اگر خداوند متعال می‌فرماید، قرآن و دین اسلام را حفظ می کند، توسط کارگزارانش حفظ خواهد کرد.

وی افزود: حوزه‌های علمیه در حفظ قرآن و دین مبین اسلام، جزو کارگزاران خداوند متعال هستند و باید برای حفظ انقلاب اسلامی تمام تلاش خود را به کار بگیرند. کار حوزه و دانشگاه پیوند مردم و انقلاب و دفاع از خون شهدا است و در مواقع بسیاری خون شهید باعث عقب نشینی دشمن می‌شود. ثمره خون حاج قاسم سلیمانی و امثال او عقب نشینی دشمن از مواضع تهاجمی خود بود، اما در بحث شبهه و ایراداتی که به دین و انقلاب وارد می‌شود حوزه علمیه و روحانیت باید وارد شوند.

حجت‌الاسلام متین ادامه داد: حوزه علمیه باید اندیشه‌های ناب انقلابی را برای مردم تبیین کند و بین انقلاب اسلامی و دین هیچ‌گونه افتراقی وجود ندارد و لازم است حوزه این را به مردم به صورت دقیق تبیین کند. سردار سلیمانی در وصیت‌نامه خود می‌گوید: «وصیت می‌کنم اسلام را در این برهه که تداعی یافته در انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی است، تنها نگذارید دفاع از اسلام نیازمند هوشمندی و توجه خاص است».

وی افزود: در هیچ کجای دنیا رهبران یک حکومت دارای شاخصه‌های دینی کامل نیستند و باید جایگاه انقلاب اسلامی که تجلی گاه قرآن و دین اسلام است برای مردم تبیین شود و همان گونه که حضرت امام (ره) فرمودند: انقلاب اسلامی یک شعبه‌ای از نهضت مقدس پیامبر اکرم(ص) بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی  در پایان تصریح کرد: به همان اندازه که لازم است برای حفظ دین اسلام و قرآن تلاش شود، باید برای حفظ انقلاب اسلامی هم تلاش صورت گیرد، حاج قاسم سلیمانی به زیبایی در وصیت نامه خود نوشتند که جمهوری اسلامی، مرکز اسلام و تشیع و قرارگاه حسین بن علی(ع) و حرم و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند اگر دشمن، این را از بین برد، حرمی باقی نمی‌ماند.

انتهای پیام
captcha