شناسایی دو بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3956251
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱

شناسایی دو بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در آذربایجان‌غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و رئیس قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونای آذربایجان‌غربی از شناسایی دو مورد کرونای جهش‌یافته انگلیسی در استان طی سه روز گذشته خبر داد.

ارسالی| شناسایی دو بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در آذربایجان‌غربیبه‌گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، به نقل‌ از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، جواد آقازاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در ارتباط با آخرین شرایط وجود ویروس کرونای انگلیسی در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: تاکنون دو فرد مبتلا به کرونا انگلیسی در سطح استان شناسایی شده که هر دو این افراد در قرنطینه قرار دارند.

وی افزود: اولین مورد ابتلا به کرونای انگلیسی  یک خانم ۴۸ ساله مسافر ورودی تبعه ایران از مرز تمرچین پیرانشهر در استان بوده که در تاریخ ۵ اسفندماه شناسایی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی ادامه داد: دومین مورد نیز در تاریخ ۶ اسفندماه شناسایی شد که یک کارگر ۳۰ ساله اهل خوزستان شاغل در یکی از واحدهای صنعتی ارومیه است.

وی تصریح کرد: همه افراد در تماس نزدیک با این بیماران شناسایی، مراقبت و غربالگری شدند و تمامی اقدامات بهداشتی در راستای کنترل و جلوگیری از انتشار بیماری انجام گرفته است.

آقازاده ضمن ابراز نگرانی شدید از گردش ویروس جهش‌یافته انگلیسی در کشور و استان گفت: این ویروس قابلیت انتشار، سرایت و مرگ و میر بالایی دارد بنابراین رعایت هر چه بیشتر و مستمر پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از انتشار و گسترش بیماری و آغاز موج سهمگین چهارم  بیماری ضروری است.

انتهای پیام
captcha