آمار فوتی‌های کرونا در آذربایجان غربی به بیش از ۳۶۰۰ نفر رسید
کد خبر: 3957380
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵

آمار فوتی‌های کرونا در آذربایجان غربی به بیش از ۳۶۰۰ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: روند فوت شهروندان استان بر اثر ابتلا به کرونا همچنان ادامه داشته و با اضافه شدن ۹ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته، کل فوتی‌های ناشی از این ویروس در استان به سه هزار و ۶۴۵ نفر رسیده است.

ارسالی| تعدادی فوتی‌های کرونا در آذربایجان‌غربی به  بیش از 3600 نفر رسیدبه‌ گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی آذربایجان‌غربی، جواد آقازاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان درباره آخرین وضعیت آذربایجان‌غربی از نظر شیوع کووید ۱۹ اظهار کرد: آذربایجان غربی جزو چهار استانی بوده که این ویروس بیشتر از سایر استان‌ها در آن جولان داده و نیاز است که همه برای مقابله با این بیماری دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی گفت: درصد رشد ویروس کرونا نسبت به جمعیت در استان از ۲۳ بهمن تا ۶ اسفند روند صعودی داشته و مردم و مسئولین در این مناطق باید بیشتر تلاش کنند تا درصد انتشار ویروس کاهش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی همچنین در ارتباط با راهکارهای مقابله با گسترش ویروس جهش یافته انگلیسی در استان افزود: پس از مشاهده چندین مورد ابتلا به این ویروس و با شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور عراق، احتمال ورود ویروس از این کشور به استان وجود داشت که بلافاصله طی نامه‌ای از استاندار درخواست شد تا مرزهای مشترک با عراق بسته شود و خوشبختانه در ستاد استانی نیز این درخواست مصوب و اجرایی شد. 

وی در ارتباط با تعداد افرادی که تاکنون در سطح استان واکسن کرونا را دریافت کردند، تصریح کرد: تاکنون چهار هزار و 780 دوز واکسن کووید ۱۹ به آذربایجان غربی تحویل داده شده است که کادر درمان در اولویت دریافت این واکسن هستند  و سپس سایر گروه‌های هدف این واکسن را دریافت خواهند کرد.

آقازاده اظهار کرد: روند فوت شهروندان استان بر اثر ابتلا به کرونا همچنان ادامه داشته و با اضافه شدن ۹ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته، کل فوتی‌های ناشی از این ویروس در استان به سه هزار و ۶۴۵ نفر رسیده است.

انتهای پیام
captcha