محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی و نوجوان برگزار شد
کد خبر: 3959128
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۹
در مؤسسه آل‌البیت(ع)؛

محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی و نوجوان برگزار شد

محفل انس با قرآن کریم همزمان با شامگاه مبعث نبی مکرم اسلام(ص) با حضور قاریان بین‌المللی و نوجوان 21 اسفندماه در مؤسسه آل‌البیت(ع) قم برگزار شد.

محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی و نوجوان برگزار شدبه گزارش ایکنا، محفل انس با قرآن کریم شامگاه 21 اسفندماه، همزمان با مبعث نبی مکرم اسلام(ص)، با حضور سیدجواد حسینی از قاریان بین‌المللی، سیدامیرعلی ناصری و محمدسعید علم‌خواه از قاریان نوجوان و سخنرانی عباس سلیمی؛ پیشکسوت قرآنی کشور در مؤسسه آل‌البیت(ع) قم برگزار شد.

در این مراسم که حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد شهرستانی، نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی در ایران، آیت‌الله مسعودی خمینی و نمایندگان بیوت مراجع تقلید حضور داشتند،  سیدکریم موسوی، مبتهل ممتاز کشور همچنین گروه تواشیح و مدیحه‌سرایی عترت قم به ارائه برنامه پرداختند.

در ابتدای این برنامه، سیدامیرعلی ناصری، قاری نوجوان به قرائت آیاتی از کلام الله مجید از سوره‌های مبارکه «زمر» و «تکویر» پرداخت. این قاری خوش‌خوان نوجوان ابتدا آیات 73 تا پایان سوره مبارکه زمر را قرائت کرد؛ آیاتی که وعده ورود فرازمندانه و باشکوه به بهشت را به گروه گروه مؤمنان و متقین داده و فرموده است: و كسانى كه از پروردگارشان پروا داشته‏‌اند گروه گروه به سوى بهشت‏ سوق داده شوند تا چون بدان رسند و درهاى آن [به رويشان] گشوده گردد و نگهبانان آن به ايشان گويند سلام بر شما خوش آمديد در آن درآييد [و] جاودانه [بمانيد] (۷۳).

این قاری نوجوان با قرائت آیه پایانی سوره زمر که به گردش ملائکه پیرامون عرش الهی و تسبیح خداوند اشاره دارد، آیاتی از سوره مبارکه تکویر را قرائت کرد؛ آیاتی که با تصویرسازی از وضعیت خورشید و ستارگان و وحوش و دریاها در آستانه قیامت آغاز و با پرسش از اینکه «دختران به چه گناهی زنده به گور شدند» به میانه سوره می‌رسد‌ و همه را به تأمل و تدبر در این عمل وحشیانه وامی‌دارد و با تأیید و تأکید بر اینکه قرآن قول رسولی کریم است و قول شیطان نیست به سرانجام می‌رسد.

بنابر گزارش ایکنا؛ در ادامه گروه تواشیح و مدیحه‌سرایی عترت قم به اجرای برنامه با مضمون تمجید و توصیف نبی مکرم پرداختند.

اشعار زیبایی با این مضامین که «نام ما را با تو نوشتند/چون پیروانت اهل بهشتند»؛ «آرزویم بود در بقیعت/جان دهم پای تو در حریمت»؛ «رحمتت را باران ندارد/ لطف وجودت پایان ندارد» و «روح و روان عترت، حضرت محمد/صل علی محمد و آل محمد». 

ارسال// محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی و نوجوان برگزار شد

در ادامه محمدسعید علم‌خواه، قاری نوجوان به تلاوت سوره مبارکه «ضحی» و آیه ابتدایی سوره مبارکه «انشراح» پرداخت؛ دو سوره‌ای که خواندن آن در نماز به عنوان یک سوره بلااشکال است و در آن بر این موضوع تاکید شده که خداوند آنقدر به تو عطا می‌کند تا راضی شوی؛ فرازی که در تفسیر آن را به مقام شفاعت پیامبر(ص) تعبیر کرده‌اند. این قاری نوجوان سپس آیاتی از سوره «تکویر» را قرائت کرد.

بعد از تلاوت این قاری خوش صدا که آیاتی را به سبک عبدالباسط و برخی را به سبک سعید مسلم قرائت کرد، نوبت به قاری بین‌المللی و افتخار جهان تشیع یعنی سیدجواد حسینی رسید؛ قاری‌ای که به بیش از 20 کشور جهان سفر کرده و به تبلیغ قرآن با لحن خوش‌ پرداخته است؛ حسینی به قرائت آیات پایانی سوره مبارکه «فتح» با مضمون تاکید بر جهانی شدن دین اسلام در پایان آفرینش و اینکه پیامبر(ص) و همراهان او بر کفار شدید هستند و در بین خودشان اهل رحمت را قرائت کرد که با استقبال وصف‌ناپذیر مخاطبان عرب‌زبان و فارسی‌زبان حاضر در مجلس روبرو شد.

از ویژگی‌های این قاری زیباخوان آن است که به خوبی میکروفون و صدا را می‌شناسد و از دورشدن و نزدیکی به میکروفون به خوبی بهره ‌برده و مخاطب را به وجد می‌آورد؛ کاری که در تلاوت‌های مصطفی غلوش در ایران زیاد شاهد آن بودیم.

ارسال// محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی و نوجوان برگزار شد

سخنرانی استاد عباس سلیمی ادامه‌بخش این برنامه و پایان‌بخش آن هم اجرای ابتهالی زیبا از سیدکریم موسوی بود؛ ابتهالی با درود بر پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) و تأکید بر این مضمون که کسی که بر پیامبر و اهل بیتش درود نفرستد، ایمان ندارد.

این محفل قرآنی از سوی مؤسسه آل البیت وابسته به دفتر آیت‌الله العظمی سیستانی در قم و با حضور جمع کثیری از استادان حوزه و به طور ویژه اساتید عرب زبان و با رعایت دستورات بهداشتی برگزار شد. 

انتهای پیام
captcha