حذف بوروکراسی‌های فرمایشی و رانتی نقش مؤثری در تحقق شعار سال دارد
کد خبر: 3960985
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
مدیر منطقه‌ای جامعة المصطفی(ص) در ترکیه و قبرس:

حذف بوروکراسی‌های فرمایشی و رانتی نقش مؤثری در تحقق شعار سال دارد

عضو هیئت علمی و مدیر منطقه‌ای جامعة المصطفی(ص) العالمیه در ترکیه و قبرس گفت: برای تحقق شعار امسال از یک سو کارگزاران و مدیران ارشد در جمهوری اسلامی ایران با ایجاد زمینه حمایت از تولیدکنندگان و حذف بوروکراسی‌های فرسایشی و رانتی یا به تعبیر دیگر با مانع‌زدایی می‌توانند در تحقق شعار امسال نقش مؤثری ایفا کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدوحید کاشانی، عضو هیئت علمی و مدیر منطقه‌ای جامعةالمصطفی(ص) العالمیه در ترکیه و قبرس در گفت‌وگو با ایکنا ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و فرارسیدن بهار طبیعت با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: قبل از پرداختن به مسئله تولید و اهمیت آن، لازم است نکته‌ای را درباره اقتصاد مقاومتی بیان کنم. واژه اقتصاد مقاومتی حدود یک دهه است که در ادبیات اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران مطرح است. علت آن نیز به‌خاطر فشارهای دشمنان خارجی و تحریم‌های ظالمانه آنهاست. در واقع اقتصاد مقاومتی راهکاری برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها است.


تولید داخلی و توانمندسازی تولیدی‌ها، شاه‌کلید رفع مشکلات اقتصادی

 
استاد حوزه و دانشگاه افزود: در این میان یکی از اضلاع مهم اقتصاد مقاومتی «تولید» است. تولید داخلی و توانمندسازی تولیدی‌ها، کلید نه بلکه شاه‌کلید رفع همه مشکلات اقتصادی است و همچنین زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را نیز فراهم می‌کند. رونق تولید کارکردهای مهمی در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی برای جمهوری اسلامی ایران در بر خواهد داشت. رفاه و آسایش مردم، اشتغال‌زایی جوانان، رفع فقر و محرومیت، کنترل تورم، بی اثر کردن تحریم‌های ظالمانه، اقتدار اقتصادی در منطقه، جهان اسلام و جهان با تولید و جهش تولید حاصل خواهد شد. از این رو نزدیک به یک دهه است که مقام معظم رهبری به مسئله تولید داخلی پرداخته و توجه مردم و مسئولان و کارگزاران نظام را به این امر معطوف داشته است.


قوای سه‌گانه برای تحقق شعار امسال رسالت خود را به خوبی انجام دهند

 
این مبلغ عرصه بین‌الملل ادامه داد: با توجه به اینکه شعار امسال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» است، برای تحقق شعار امسال از یک سو کارگزاران و مدیران ارشد در جمهوری اسلامی ایران با ایجاد زمینه حمایت از تولیدکنندگان و حذف بوروکراسی‌های فرسایشی و رانتی یا به تعبیر دیگر با مانع‌زدایی می‌توانند در تحقق شعار امسال نقش مؤثری داشته باشند. از سوی دیگر مجلس شورای اسلامی نیز با وضع قوانین متناسب با تولید و جهش آن می‌تواند نقش مهم دیگری در این زمینه ایفا کند. همچنین مردم عزیز با تغییر سبک زندگی و عزم و اراده بر جایگزینی محصولات داخلی به جای محصولات خارجی از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنند؛ بنابراین تحقق شعار امسال منوط به هماهنگی و فرهنگ‌سازی سه ضلع؛ «وضع قوانین متناسب با جهش تولید توسط نمایندگان خانه ملت»، «حمایت مدیران از تولیدکنندگان» و «جایگزینی محصولات داخلی به جای محصولات خارجی توسط مردم» است.
 

پایه و اساس اقتصاد موفق، رونق تولید است

 
عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) العالمیه اضافه کرد: معتقدم برای بررسی رابطه تولید با خودباوری و خوداتکایی نیاز است، رابطه «اقتصاد موفق» و «قدرت» را هم بررسی کرد. چرا که قدرت و اقتدار در سطح منطقه و جهان، منوط به اقتصاد موفق است. یعنی از اقتصاد موفق که پایه و اساس آن رونق تولید است، کشور به خوداتکایی لازم خواهد رسید و از وابستگی به کشورهای خارجی رها خواهد شد. وابستگی همواره اهرم فشار بر کشور و عامل ذلت و خواری ملتهاست. همچنین اقتصاد موفق که همواره از مؤلفه‌های قدرت محسوب می‌شود و اقتدارزا است، می‌تواند در خودباوری افراد جامعه مقتدر نقش مهمی را بیافریند؛ بنابراین رونق تولید عامل خوداتکایی کشور و همچنین عامل خودباوری مردم آن جامعه خواهد بود.
 
گفت‌وگو از اکبر پوست چیان
انتهای پیام
captcha