شناسایی 734 بیمار جدید مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3961772
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷

شناسایی 734 بیمار جدید مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: در شبانه روز گذشته ۷۳۴ مبتلای جدید به بیماری کرونا در استان شناسایی شد که نشان دهنده رکورد جدیدی از این بیماری در استان از آذرماه سال گذشته تاکنون بوده است.

ارسالی امروز| شناسایی ۷۳۲ نفر مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته در آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، جواد آقازاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی، امروز ۱٠ فروردین ماه، در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در شبانه روز گذشته ۷۳۴ مبتلای جدید به بیماری کرونا در استان شناسایی شد که نشان دهنده رکورد جدیدی از این بیماری در استان از آذرماه سال گذشته تاکنون بوده و ۵۴ نفر از این مبتلایان در مراکز درمانی آذربایجان‌غربی بستری شدند.

وی افزود: تعداد بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در آذربایجان‌غربی به ۵۱۲ نفر افزایش یافته و از این تعداد ۲۵۱ نفر مشکوک و ۲۶۱ نفر نیز مبتلا هستند.

آقازاده بیان کرد: افزایش مبتلایان روزانه، زنگ خطری برای شیوع دوباره بیماری کووید ۱۹ است، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از دو هزار و ۷۰۰ تست سرپایی کرونا انجام گرفت که بیشترین میزان در یک ماه اخیر به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: طبق آخرین آمار، ۱۳۶ نفر در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری و ۲۸ نفر از آنان به ونتیلاتور متصل هستند و طی ۲۴ ساعت گذشته همچنین ۲ نفر در خوی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده و تعداد کل فوتی‌ها بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ به سه هزار و ۷۵۷ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی، تصریح کرد: تاکنون حدود ۱۲۳ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و با ادامه روند عادی انگاری مردم شاهد موج چهارم این بیماری در استان خواهیم بود و تنها راه مقابله رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

انتهای پیام
captcha