مبارزه با فساد از مطالبات اصلی جامعه است
کد خبر: 3961836
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵

مبارزه با فساد از مطالبات اصلی جامعه است

امام جمعه ارومیه گفت: مبارزه با فساد یکی از مطالبات اصلی جامعه است که بارها در جلسات مختلف دستگاه‌های قضایی و امنیتی مطرح و پیگیری‌ شده است.

ارسالی امروز| مبارزه با فساد از مطالبات اصلی جامعه استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، روز گذشته ۱۰ فروردین‌ماه، در جلسه دیدار با سمن‌های مردم نهاد، اظهار کرد: جوان‌ها باید قدر جوانی را دانسته و از خود مطالبه و حسابرسی کنند.

وی افزود: اولین قدم مطالبه‌گری، مطالبه و نقد انسان از خود بوده و از مکاتب بشریت، دین اسلام انسان را به رجوع به خود سفارش و برای محاسبه نفس تأکید می‌کند.

قریشی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص)، تصریح کرد: چهار مسئله را انسان باید قبل از اینکه فرصت از دست برود بداند؛ قدر جوانی رو قبل از پیری، سلامتی قبل از ابتلا به بیماری، غنی بودن قبل از فقر، زندگی قبل از مرگ را باید دانست.

وی ادامه داد: دوران جوانی بهترین دوران برای استفاده از فرصت‌های زندگی است که باید از شور و هیجان این دوره استفاده کرد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی بیان کرد: دیدار با جوانان در موقعیت‌های مختلف و مشتاق انتقال و دریافت دغدغه‌های جوانان هستیم و در نمازهای یومیه پیگیر و آماده شنیدن نظرات جوانان هستیم. 

وی گفت: مبارزه با فساد همیشه مطالبه و در جلسات مختلف دستگاه‌های قضایی و امنیتی پیگیری‌ شده است.

 قریشی اظهار کرد: هنر تربیت و اصلاح مدیران باید در اولویت پندها باشد و به آبروی افراد و اشخاص لطمه وارد نشود زیرا ما در آموزه‌های دینی چنین اجازه و حقی نداریم.

وی افزود: موضوع پیوست فرهنگی در دستگاه‌های مختلف و در شورای فرهنگ عمومی مطرح و مطالبه‌گری شده و مجموعه دفتر نیز آماده دریافت پیشنهادات و طرح‌ها در شورای فرهنگ عمومی استان از سوی جوانان هست.

امام جمعه ارومیه بیان کرد: به مسئله معنویت باید توجه کرد چرا که لازم است همه ما به فکر حیات معنوی و اصلاح فردی باشیم تا بتوانیم بر دیگران تأثیر گذاشته و اگر چنین شود اصلاح فرهنگ عمومی و رفع مشکلات جامعه تحقق خواهد یافت.

انتهای پیام
captcha