ابتلای 445 نفر به کرونا در آذربایجان غربی
کد خبر: 3961978
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
طی 24 ساعت گذشته؛

ابتلای 445 نفر به کرونا در آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: در 24 ساعت گذشته، 445 نفر در سطح استان به کرونا مبتلا شده و چهار نفر نیز جان خویش را از دست داده‌اند.

ابتلای 445 نفر به کرونا در آذربایجان غربیجواد آقازاده، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به آخرین وضعیت تعداد مبتلایان به کرونا در سطح استان اظهار کرد: با توجه به روند صعودی ابتلا به کرونا در آذربایجان غربی در 24 ساعت گذشته تعداد مبتلایان به کرونا برابر با 445 نفر بوده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد در 24 ساعت گذشته 110 نفر در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند، افزود: همچنین در این مدت چهار نفر جان خویش را از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: این میزان ابتلا در مقایسه با 100 روز پیش، بیشترین تعداد ابتلا در یک روز بوده که زنگ خطر جدی را در استان به صدا درآورده است.

وی با بیان اینکه در مجموع تعداد مبتلایان به کرونا در استان برابر با 123 هزار نفر است، عنوان کرد: مجموع تعداد فوتی‌های کرونا در استان نیز به سه هزار و 761 نفر رسیده است.

آقازاده گفت: طبق آخرین برآوردها، وضعیت کرونایی ارومیه قرمز بوده و پنج شهرستان ماکو، بوکان، سردشت، نقده و اشنویه در وضعیت نارنجی و۱۱ شهرستان نیز زرد هستند.

وی تصریح کرد: در صورت سهل‌انگاری و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی به تعداد شهرهای قرمز و نارنجی استان افزوده شده و روزهای سختی در پیش خواهد بود.

 

انتهای پیام
captcha