ساخت ۱۶ مدرسه خیرساز در چالدران
کد خبر: 3962077
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸

ساخت ۱۶ مدرسه خیرساز در چالدران

مدیر آموزش و پرورش چالدران گفت: در حال حاضر ۱۶ پروژه مدرسه‌سازی در چالدران در حال ساخت است که مراحل اجرایی آنها از سال گذشته آغاز شده است.

ارسالی| ساخت ۱۶ مدرسه خیرساز در چالدران

حیدر قصاب‌زاده، مدیر آموزش و پرورش چالدران، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره اینکه این شهرستان از نظر سرانه فضای آموزشی در سطح پایینی قرار دارد، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۶ پروژه مدرسه‌سازی در چالدران در حال ساخت بوده که مراحل اجرایی آنها از سال گذشته آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این مدارس به صورت مشارکتی با همکاری خیران مدرسه‌ساز در حال احداث است، افزود: هزینه در نظر گرفته شده برای ساخت آنها ۳۱۰ میلیارد ریال است.

مدیر آموزش و پرورش چالدران ادامه داد: از این تعداد مدرسه، ساخت ۳۰ باب کلاس درسی در روستاهای این شهرستان در دستور کار قرار دارد تا از این طریق عدالت آموزشی در مناطق مختلف چالدران محقق شود.

وی با اشاره به اینکه در کنار ساخت مدارس جدید، تعدادی از مدارس هم نیاز به مقاوم‌سازی دارند، عنوان کرد: در مجموع در مناطق روستایی چالدران ۱۰۷ مدرسه با ۱۷۰ باب کلاس درسی وجود دارد که بیش از ۵۰ درصد آنها نیاز به مقاوم‌سازی دارند.

قصاب‌زاده با بیان اینکه برچیدن مدارس کانکسی نیز به مرور زمان در چالدران در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: ۳۹ کلاس درسی در روستاهای این شهرستان در کانکس برگزار شده و در تعدادی از روستاها ۱۴ مدرسه پیش‌ساخته وجود دارد.

انتهای پیام
captcha