زیارتگاه‌های نمادین؛ میعادگاه دوستداران اهل بیت(ع) در هند + عکس
کد خبر: 3962848
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۵

زیارتگاه‌های نمادین؛ میعادگاه دوستداران اهل بیت(ع) در هند + عکس

زیارتگاه‌های نمادین حرم مطهر ابا عبدالله الحسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) در منطقه سیلواسای ایالت گجرات هند واقع شده است و هر ساله دوستداران و زائران زیادی را از گوشه و کنار این کشور جذب می‌کند.

به گزارش ایکنا، زیارتگاه‌های نمادین در منطقه سیلواسای ایالت گجرات در منطقه غرب هند واقع شده است و به همین منظور دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از گوشه و کنار هند به ویژه ایالت گجرات و مهاراشترا برای زیارت به این مکان می‌روند.

درب‌های این زیارتگاه‌ها تا قبل از شیوع ویروس کرونا از سحرگاه تا ساعت یازده شب باز  بود. همه روزه زائران بسیاری از ایالت گجرات و دیگر ایالت‌ها و شهرها برای زیارت و دعا به این مکان مقدس مشرف می‌شوند که در ماه‌های محرم و صفر بر حجم زوار افزوده می‌شود.

پیشینه و تاریخ

باید گفت که قدمت این زیارتگاه به هفت سال پیش باز می‌گردد. نقل شده است که یکی از رهبران جماعت بوهرا زمینی را خریداری و این زیارتگاه را در این زمین بنا می‌کند که بسیار زیبا و چشم‌نواز است پس از آن با شرایطی اداره این ساختمان را به هیئت امنایی که تعداد آنها هفت نفر و از گروه خوجه اثنی عشری است، محوّل می‌کند. رئیس کنونی این هیئت، محبوب و معاون او سجاد دیوجانی و فعالیت‌های اجرایی بر عهده معاون است.

وضعیت قانونی و حقوقی

بنا به گزارش وابسته فرهنگی کشورمان در بمبئی؛ این زیارتگاه زیر نظر سازمان وقف هند نیست و درآمد ماهیانه آن تا پیش از شیوع ویروس کرونا حدود 178 هزار روپیه بود که با تصمیم هیئت امنا برای تعمیر و نگهداری و هزینه‌های جاری دیگر صرف می‌شد.

آداب و مراسم ویژه زیارتی

زیارتگاه مذکور دارای دو امام جماعت است که هر کدام علاوه بر اقامه نمازهای یومیه و زیارت، اداره کلاس‌های قرآن‌خوانی ویژه خردسالان و نوجوانان را نیز بر عهده دارند. حجت‌الاسلام والمسلمین «امیر حیدر» و حجت‌الاسلام والمسلمین «نسیم حیدر خان» ائمه جماعت این زیارتگاه هستند. این زیارتگاه و هیئت امنای آن با هیچ یک از زیارتگاه‌ها و اماکن مقدس دیگر ارتباط خاصی ندارند و به صورت مستقل عمل می‌کنند. لازم به ذکر است که برای جماعت بوهرا نیز این مکان مقدس است.

قرائت زیارت عاشورا، دعای کمیل و ادعیه دیگر به وسیله زیارت‌کنندگان و روضه‌خوانی و سخنرانی نیز در این مکان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به یاد سرور شهیدان حضرت اباعبدالله حسین(ع) و یاران با وفایشان اشک ماتم می‌ریزند.

انتهای پیام
captcha