جمع آوری ۲۱ میلیارد ریال زکات در خوی
کد خبر: 3962851
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵

جمع آوری ۲۱ میلیارد ریال زکات در خوی

امام جمعه خوی گفت: مردم متدین خوی سال گذشته ۲۱ میلیارد ریال زکات پرداخت کرده‌اند و احیای این فرهنگ در جامعه و کمک به نیازمندان عزم ملی و تلاش همگانی را می‌طلبد زیرا ترویج فرهنگ پرداخت زکات و یاری رسانی به نیازمندان از تأکیدات دین مبین اسلام است.

ارسالی امروز ا  ۲۱ میلیارد ریال زکات در سال ۱۳۹۹ در خوی جمع آوری شده استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سید رضی شکوری، امام جمعه خوی، امروز ۱۷ فروردین ماه در جلسه شورای زکات در شهرستان خوی، اظهار کرد: این جلسه با هدف هماهنگی ادارات، ارائه گزارش و هم اندیشی رؤسای دستگاه‌های دولتی در جهت اشاعه و احیای فرهنگ پرداخت زکات بین آحاد جامعه برگزار شد.

وی افزود: مردم متدین خوی سال گذشته ۲۱ میلیارد ریال زکات پرداخت کرده‌اند و احیای فرهنگ زکات در جامعه و کمک به نیازمندان عزم ملی و تلاش همگانی را می‌طلبد زیرا ترویج فرهنگ پرداخت زکات و یاری رسانی به نیازمندان از تاکیدات دین مبین اسلام است.

شکوری بیان کرد: زکات یکی از ظرفیت‌های بزرگ دین اسلام در جهت کمک به نیازمندان و تلاش برای عمران و آبادانی کشور بوده و با احیای فرهنگ پرداخت زکات بخش اعظمی از مشکلات و نیازهای جامعه برطرف می‌شود و باید در قانون زکات بازنگری شده و در جهت گسترش هر چه بیشتر فرهنگ زکات در جامعه تلاش کرد.

حجت‌الاسلام مصطفی محمدلو، رئیس اداره تبلیغات اسلامی خوی، نیز در این جلسه، اظهار کرد: مجموعه اداره تبلیغات اسلامی خوی روحانیون مستقر، ائمه جماعات، مؤسسات قرآنی، هیئت‌های مذهبی، مداحان و پایگاه‌های فرهنگی تبلیغی در جهت تبلیغ و احیای فرهنگ زکات اعلام آمادگی می‌کنند.

ولی‌نژاد‌، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و دبیر شورای زکات خوی نیز در این جلسه گفت: با توجه به آمار و ارقام جمع آوری زکات در سنوات گذشته در مناطق روستایی شهرستان خوی ۱۰۰ شورای زکات در جهت احیای این فریضه الهی تأسیس شده است.

انتهای پیام
captcha