تدبیر انجمن اسلامی سنگال برای تشییع محترمانه قربانیان گمنام
کد خبر: 3962927
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳

تدبیر انجمن اسلامی سنگال برای تشییع محترمانه قربانیان گمنام

داوطلبان یک انجمن اسلامی در پایتخت سنگال، سال‌هاست که برای متوفیان گمنام مراسم کفن و دفن آبرومندانه برگزار می‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از آفریکانیوز، 10 سال است که داوطلبان یک انجمن اسلامی در داکار، پایتخت سنگال، مسئولیت تشییع جنازه مناسب برای اموات ناشناس را بر عهده گرفته‌اند.

لامین ماندیانگ(Lamine Mandiang)، دبیرکل انجمن Association for Perfection and Mercy است که در داکار مراسم تدفین محترمانه‌ای را برای متوفیان گمنام ترتیب می‌دهد.

وی می‌گوید: سال 2010 در بررسی‌های خود دریافتیم اجساد متوفیان ناشناخته مسلمان با توجه به اصول اسلامی دفن نشده‌ است. به دنبال این تحقیقات با خود گفتیم که نمی‌توانیم در کشوری با اکثریت مسلمان باشیم که با این اجساد به‌خوبی برخورد نمی‌شود. آنها خویشاوندان مسلمان ما هستند؛ ما وظیفه داریم از آنها مراقبت کنیم.

فرهنگ سنگالی شامل ترکیبی از میراث‌ اسلامی، دوران استعمار فرانسه و میراث سنتی آفریقایی و قبیله‌ای است. احمدین اندویه از شرکت‌کنندگان در این مراسم تشییع برای خانواده‌های گمنام یا کمتر شناخته شده می‌گوید کفن و دفن مناسب برای اموات امری عادی است.

وی افزود: همه مسلمانان برادر هستند بنابراین تنها نیستند. به همین دلیل است که ما به خوبی از آنها مراقبت می‌کنیم. نمی‌دانیم کی، کجا یا چگونه خواهیم مرد. به همین دلیل باید این کار خوب را انجام دهیم. برای آنها دعا می‌کنیم تا خداوند آنها را در جوار رحمت خود جای دهد.

اسلام دین غالب در سنگال است. برآورد می‌شود 96 درصد از جمعیت این کشور مسلمان و عمدتاً سنی مالکی مذهب هستند.

انتهای پیام
captcha