منجی آخرالزمان؛ محور گردهمایی دینی تایلند
کد خبر: 3962985
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳

منجی آخرالزمان؛ محور گردهمایی دینی تایلند

نشست بررسی منجی آخرالزمان از دیدگاه ادیان و مذاهب با عنوان «مهدی(عج)، بزرگ‌مردی که همه جهان در انتظار اوست» به میزبانی مؤسسه دارالزهرا(س) در پاتالونگ تایلند برگزار و موضوع منجی آخرالزمان از منظر کتب آسمانی از سوی جمعی از علمای برجسته مسلمان، بودایی و مسیحی در آن بررسی شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مهدی حسنخانی، رایزن فرهنگی ایران در تایلند به عنوان سخنران افتتاحیه در این نشست، نگاه دین مبین اسلام به منجی و مصلح آخرالزمان را یک نگاه هدایتگر، روشن و امیدبخش دانست و گفت: شخصیت مهدی موعود(عج) در اسلام به شکل کاملی معرفی شده و برخلاف تبلیغات سوء و ساخته‌های هالیوودی هنگام ظهور با عقلانیت و روشنگرانه رفتار خواهد کرد.

وی بحث انتظار و وظیفه و تکلیف منتظران را جهاد و تلاش برای آنچه که حضرت برای نجات بشریت از ظلم و جور و فراگیری قسط و عدل در صدد تحقق آن هستند، به عنوان فرهنگ و آداب انتظار و گام اساسی برای بسترسازی ظهور دانست و تکلیف رهبران و علمای ادیان در جامعه چند فرهنگی را بسیار سنگین و سازنده و مهم ارزیابی کرد.

شیخ انصار لمپان، مسئول مؤسسه دارالزهرا نیز در سخنان خود، مطرح کرد: مطابق آیات و روایات مردی خواهد آمد که در آن زمان جهان پُر از ظلم و ستم را پُر از عدل و داد می‌کند. همه ادیان به این موضوع اعتقاد و اتفاق نظر دارند. این موضوع عامل دعوت ادیان برای اتحاد است.

در ادامه «چارن کیاتانون»، مانک بودایی و رئیس معبد تایلند گفت: دین بودا پیروان خود را به احترام به همه ادیان توصیه کرده و از دامن‌زدن به اختلافات بین ادیان منع می‌کند. اگر همه ما در رعایت حسن اخلاق و نیت خیر و خلوص در گفتار و کردار در اجتماع مراقبت لازم را داشته باشیم و نسبت به دیگر افراد جامعه دلسوزی کنیم، حتما در ظهور منجی تسهیل خواهد شد.

سام مای، کشیش مسیحی کلیسای مرکزی منطقه نیز در سخنانی، گفت: پیروان عیسی مسیح(ع) منتظر رجعت و ظهور ایشان هستند، همچون مسلمانان که در انتظار امام مهدی هستند. بنابر وعده حضرت عیسی(ع) روزی به جهان بازخواهد گشت که آن زمان جهان آکنده از فساد و بی عدالتی و بی رحمی شود.

وی با ذکر عبارتی از کتاب مقدس، تأکید کرد: زمانی که جهان را جنگ فرا می‌گیرد و مردم در رنج و سختی بسر می‌برند تا مردی برابر ظهور می‌آید، این معنی ممکن است برای مسلمان امام مهدی(عج) باشد و برای مسیحیان نیز حضرت عیسی باشد که هر دو نفر باهم می‌آیند و جهان پر از صلح و دوستی کرده و سعادت بخشی را رقم می‌زنند.

سخنران بعدی این مراسم، کریم از علمای اهل سنت بود که اظهار کرد: همه ادیان اعتقاد به ظهور حضرت (بر طبق نام های مختلف) اذعان دارند. اگر تکنولوژی‌های روز و در عین حال و به نوبه خود مفید و سازنده در جهانِ پر از نظام سرمایه‌داری و پیشرفت، به درستی و در راستای اعتلای ارز‌ش‌های دینی استفاده نشود، بشر را به گناه و انحراف و دوری از دین دچار می‌کند و موجب نابودی فرهنگ مذهبی و اعتقادات دینی می‌شود.

جیراوات، نماینده بودایی وزارت فرهنگ تایلند نیز گفت: تمامی کتب و متون مقدس ادیان براساس شریعت خاص خود بی تردید برای هدایت انسان‌ها نازل شده است و این نشان می‌دهد که همگی برای کمال  وسعادت انسان برنامه دارند و حضور همه ما در این مجلس نشان از این دارد که به این اصول مشترک در دین خود اعتقاد و باور داریم.

ناپانگ، رئیس اداره فرهنگ شهر ستون نیز در سخنرانی خود، مطرح کرد: دین بودا منتظر منجی بودایی به نام میت ترای، دین مسیحی منتظر حضرت عیسی مسیح و دین اسلام منتظر امام مهدی در آخر الزمان هستند. این نشانه یک جامعه چند فرهنگی است که همگی در انتظار ظهور فردی هستند که هدایتگر جامعه به سوی صلاح و سعادت است. پس وظیفه ما این است که همه ما باید اعمال و گفتار انسانی و نیک داشته باشیم و نسبت به همدیگر با محبت و نیکی رفتار کنیم، در غم و شادی همدیگر را کمک و یاری رسانیم و موجب تقویت روابط دوستانه با یکدیگر باشیم.

انتهای پیام
captcha