۵۰۰ کتاب نشر نیستان شنیدنی می‌شود/نسخه الکترونیک در صدر فروش
کد خبر: 3963145
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰
سیدمظفر شجاعی:

۵۰۰ کتاب نشر نیستان شنیدنی می‌شود/نسخه الکترونیک در صدر فروش

مدیر روابط عمومی انتشارات کتاب نیستان با بیان اینکه ۵۰۰ کتاب از آثار منتشر شده به صورت شنیداری عرضه خواهد شد، تصریح کرد: تاکنون ۱۰۰ عنوان کتاب آماده شده است.

۵۰۰ کتاب انتشارات نیستان صوتی می‌شود/نسخه الکترونیکی در صدر فروشسیدمظفر شجاعی، مدیر روابط عمومی انتشارات کتاب نیستان در گفت‌وگو با ایکنا درباره برنامه‌های این انتشارات در سال جاری گفت: انتشارات کتاب نیستان، یکی از کارآمدترین و مؤثرترین انتشارات در زمینه ادبیات آیینی با محور آثار سیدمهدی شجاعی و دیگر نویسندگان شناخته شده است؛ از این رو در سال جاری انتشار آثار تألیفی کودک و نوجوان و بزرگسال را در قالب رمان و داستان دنبال خواهیم کرد.
 
وی افزود: جدا از بحث ادبیات آیینی، تاریخی و طنز، آثار ترجمه در اولویت دوم کار ماست و در این زمینه به صورت گزیده‌ای عمل می‌کنیم و پروژه تعریف کردیم، از جمله پروژه‌ای که از دوسال پیش آغاز کردیم، انتشار آثار برگزیدگان جایزه هنری داستان کوتاه است که این روند در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت. همچنین انتشار آثاری از ادبیات روسیه که از سال گذشته شروع شده که ادامه می‌‎یابد.
 
شجاعی ادامه داد: با توجه به وضعیت کرونا و شرایط متأثر از آن بر حوزه نشر، پروژه تولید کتاب‌های صوتی را نیز دنبال می‌کنیم و در واقع این آثار در کنار کتاب‌های چاپی منتشر خواهند شد. از سال گذشته سرعت انتشار این آثار بیشتر شده و طی پروژه‌ای بنا داریم ۵۰۰ کتاب از آثار منتشر شده را به صورت صوتی منتشر کنیم که تاکنون ۱۰۰ عنوان کتاب آماده شده است.
 
وی تصریح کرد: البته در این پروژه غیر از صوتی کردن کتاب‌ها، به برخی کتاب‌ها که ما چاپ نکردیم، اما بحث ادبیات کهن در آن‌ها پررنگ است، مانند مثنوی، بوستان و ... را هم به دلیل ضرورت آشنایی نسل جوان با صحیح‌خوانی این آثار با وسواس زیادی منتشر خواهیم کرد. در این راستا اساتیدی همچون ساعد باقری شش دفتر مثنوی را با توضیحات کامل خوانده است و به‌زودی منتشر خواهد شد.
 
شجاعی با اشاره به انتشار نسخه الکترونیک نیز بیان کرد: امروزه نسخه الکترونیک کتاب‌ها به عنوان نیاز روز محسوب می‌شود. به همین دلیل هم‌زمان با نسخه چاپی کتاب‌ها، نسخه الکترونیک هم در بستر‌های مختلف عرضه می‌شود و اگر همزمان نباشد بیش از یک هفته به طول نمی‌انجامد.
 
مدیر روابط عمومی انتشارات کتاب نیستان در ادامه با اشاره به استقبال مخاطبان از کتاب‌های گوناگون گفت: در مدت دو سال گذشته هر دو نسخه چاپی و الکترونیک از نظر تعداد مخاطبان با رشد مواجه بوده است و چون نسخه الکترونیک شامل تمام کتاب‌های ما می‌شود و کتاب‌های صوتی زمان بیشتری را برای تولید نیاز دارد، از این رو در حال حاضر نسخه الکترونیک فروش بیشتری دارد.
انتهای پیام
captcha