ضرورت تحکیم روحیه معنویت و یکدلی در جامعه در ماه رمضان
کد خبر: 3963152
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴

ضرورت تحکیم روحیه معنویت و یکدلی در جامعه در ماه رمضان

امام جمعه ارومیه گفت: مسئولین و مدیران در ماه رمضان باید رفتارهایشان را با مردم و کارمندان خود اصلاح کنند و رعایت عطوفت کارفرمایان نسبت به کارگران مهم است و باید در این ماه عزیز روحیه معنویت و یکدلی در جامعه بیش از پیش حاکم باشد.

ارسالی امروز ا ضرورت تحکیم روحیه معنویت و یکدلی در جامعه در ماه رمضانبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، ۱۹ فروردین ماه، در جلسه ستاد استانی امر به معروف و نهی از منکر در آستانه ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در خصوص برگزاری مراسم دینی و مذهبی در ماه مبارک رمضان ستاد کرونا در خصوص محدودیت‌های اعمال شده برای پیشگیری از گسترش بیماری نامتوازن عمل می‌کند و عدم ایجاد محدودیت‌ها مانند سفر به کشورهای خارجی و سایر مسائل غیر ضروری برای مردم در مقابل برگزاری مراسم مذهبی نادرست به نظر می‌رسد.
وی افزود: تعطیلی مطلق و همه جانبه مراسم دینی از سوی ستاد کرونا صحیح نیست و چنانچه نگاه مثبتی در این خصوص باشد می‌توان با رعایت دستورالعمل‌ها و با نظارت کارشناسان بهداشتی مراسم دینی و مذهبی را انجام داد چرا که معنویت و عبودیت برای مردم بسیار مهم و ضروری است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی بیان کرد: مسئولین و مدیران در ماه رمضان باید رفتارهایشان را با مردم و کارمندان خود اصلاح کنند و رعایت عطوفت کارفرمایان نسبت به کارگران مهم است و باید در این ماه عزیز روحیه معنویت و یکدلی در جامعه بیش از پیش حاکم باشد.
وی ادامه داد: مسائل ماه مبارک رمضان و روزه داری در جامعه اسلامی بسیار مهم است و باید حفظ حرمت ماه مبارک رمضان مورد توجه جدی مردم و مسئولین قرار بگیرد و تبیین مسائل قانونی روزه خواری توسط مسئولین دادگستری در صدا و سیما و فضای مجازی مهم است و در سطح جامعه و در بین مردم تأثیرگذار خواهد بود.
امام جمعه ارومیه تصریح کرد: تشریح جنبه‌های قانونی روزه خواری در بین مردم می‌تواند بازدارنده باشد و حوزه‌های علمیه و علما در خصوص تأمین محتوای دینی برای تبلیغ عمومی در ماه مبارک رمضان به صورت فعالانه مشارکت کنند و فضای شهر و استان باید حال و هوای روزه داری و ماه رمضان به خود و فضاسازی شهر و اقدامات، ادارات و سازمان‌ها و شهرداری‌ها باید به صورت گسترده و محسوس دیده شود.
وی گفت: پخت نان‌های روغنی، سنگک و بربری در اوقات صبح ماه مبارک رمضان قابل قبول نیست و باید نظارت مسئولین و اتحادیه‌ها در این خصوص جدی باشد و تعطیلی رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌های سطح شهر در ماه رمضان بجز مراکزی که دارای مجوز هستند باید توأم با نظارت و بازرسی جدی انجام شود و تبلیغی در خصوص عرضه غذا در مکان‌های عمومی صورت نگیرد.
امام جمعه ارومیه اظهار کرد: در موضوع روزه خواری کارگران در سطح شهر، پیمانکاران و مسئولین این امور باید مورد مواخذه قرار بگیرند تا این مسأله حل شود در غیر این صورت برخورد قضائی با کارگران و افرادی که به‌خاطر ضرورت معیشتی مجبور به کار کردن هستند شایسته نخواهد بود.

انتهای پیام
captcha