فوت ۱۵ نفر بیمار کرونایی در آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته
کد خبر: 3963159
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳

فوت ۱۵ نفر بیمار کرونایی در آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، گفت: در شبانه روز گذشته ۱۵ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند که با احتساب این فوتی‌های جدید، شمار جان باختگان در استان به ۳ هزار ۸۲۸ نفر رسید.

ارسالی امروز ا فوت ۱۵نفر بیمار کرونایی در آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشتهجواد آقازاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی ، اظهار کرد: در شبانه روز گذشته نیز ۱۵ نفر در بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند که از این تعداد، ۷ نفر مربوط به ارومیه بوده که با احتساب این فوتی‌های جدید، شمار جان فوتی‌ها از ویروس کرونا در استان به ۳ هزار ۸۲۸ نفر رسید.

وی افزود: هم اکنون ۸۲۴ هم اکنون ۱۹۰ نفر در بخش های مراقبت های ویژه آذربایجان غربی بستری هستند و ۵۰ نفر نیز با استفاده از دستگاه ونتیلاتور تنفس می کنند و طبق آخرین آمار، ۱۲۸ هزار و ۴۱۳ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و سه درصد این تعداد، جان خود را از دست داده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی طبق اعلام وزارت بهداشت، همه ۱۷ شهر استان در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی قرار دارد که شامل ۱۲ شهر با وضعیت قرمز و پنج شهر با وضع نارنجی است.

وی ادامه داد: ارومیه به همراه ماکو، شوط، پلدشت و خوی درشمال و همچنین میاندوآب، مهاباد، بوکان، نقده، پیرانشهر، تکاب و شاهین دژ در جنوب استان وضعیت قرمز کرونایی دارند و همچنین شهرهای سلماس، سردشت، چالدران، اشنویه و چایپاره وضعیت نارنجی کرونایی دارند.

آقازاده تصریح کرد: در راستای اجرای واکسیناسیون آینده کرونا برای گروه‌های هدف، شهروندان این شهرستان با مراجعه به مراکز بهداشت محل سکونت خود نسبت به تکمیل مشخصات خود در سامانه سیب اقدام کنند و از مردم درخواست می‌شود برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۳۱۳۳ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام
captcha