کرسی «بررسی نظریه پوشش اسلامی با رویکرد تنزیلی» برگزار می‌شود
کد خبر: 3963229
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۹

کرسی «بررسی نظریه پوشش اسلامی با رویکرد تنزیلی» برگزار می‌شود

کرسی علمی ـ ترویجی «بررسی نظریه پوشش اسلامی با رویکرد تنزیلی» در مؤسسه آموزش عالی معصومیه خواهران برگزار می‌شود.

ارسال// کرسی «بررسی نظریه پوشش اسلامی با رویکرد تنزیلی» برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا، زینب بهجت‌پور، دبیر گروه علمی قرآن مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران از برپایی کرسی علمی ـ ترویجی «بررسی نظریه پوشش اسلامی با رویکرد تنزیلی» خبر داد.
 
وی با بیان اینکه این کرسی اولین نشست از سلسله نشست‌های گروه‌های علمی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران است، اضافه کرد: این کرسی علمی ـ ترویجی به همت گروه علمی قرآن مرکز مدیریت و با همکاری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران برگزار می‌شود.
 
دبیر گروه علمی قرآن مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران افزود: در این کرسی علمی ـ ترویجی، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران ارائه بحث خواهد داشت و دبیری علمی کرسی را نیز خانم مریم مدملی عهده‌دار هستند.
 
وی در ادامه حجج اسلام والمسلمین سعید داودی و محمد عشایری را نیز ناقدان اول و دوم این کرسی علمی برشمرد و ادامه داد: این کرسی به صورت زنده از طریق لینک http://live.whc.ir/پخش می‌شود و علاقه‌مندان نیز می‌توانند با مراجعه به لینک http://b2n.ir/dte400در این کرسی شرکت کنند.
 
بهجت‌پور با بیان این که کرسی علمی ـ ترویجی «بررسی نظریه پوشش اسلامی با رویکرد تنزیلی» دوشنبه، 23 فروردین ماه است، گفت: این نشست در مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران از ساعت 10 تا 12 برگزار می‎‌شود.
 
وی بیان کرد: سبک تفسیر به ترتیب نزول، پژوهشگران را با روش‌ها و فرآیندهایی آشنا می‌کند که با اصلاح بینش‌ها، گرایش‌ها و رفتار مردم در دوره پیامبر اکرم(ص) صورت گرفته است؛ این روش‌ها اگر به خوبی توصیف و ویژگی‌های مخاطب معاصر نزول از آنها زدوده شود به الگویی ساده و روشن برای تغییر و تحول در دوران معاصر مبدل خواهد شد.
 
وی با بیان این که نظریه پوشش اسلامی بر مبنای ترتیب نزول قرآن نشان می‌دهد قرآن پوشش اسلامی را بر پایه شخصیت اجتماعی مؤمنان مطرح کرده است، گفت: شخصیت اجتماعی‌ای که بر مبنای 10 مؤلفه اساسی، بنیان نهاده شده و زنان و مردان در شکل‌گیری آن مؤثرند.
 
دبیر گروه علمی قرآن مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، افزود: در صورت تبدیل شدن این 10 مؤلفه به سبک زندگی، پذیرش پوشش اسلامی امری سهل و آسان می‌شود و استقبال اجتماع مؤمن را به دنبال خواهد داشت.
انتهای پیام
captcha