درخواست برای توقف انتشار یک بازی در مورد جنگ عراق
کد خبر: 3963230
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۳

درخواست برای توقف انتشار یک بازی در مورد جنگ عراق

بزرگترین سازمان مسلمانان آمریکا، خواستار توقف پخش یک بازی کامپیوتری در مورد جنگ عراق شد.

به گزارش ایکنا به نقل از Games Industry، شورای روابط آمریکایی – اسلامی (CAIR) از دارندگان سیستم عامل مایکروسافت و سونی و همچنین شرکت پخش‌کننده بازی به نام Steam Valve خواسته است از میزبانی یا توزیع بازی شش روز در فلوجه (Six Days in Fallujah) خودداری کنند.

CAIR در اطلاعیه‌ای که در وب‌سایت این سازمان منتشر شد، اعلام کرد که این بازی شرکت Highwire Game شبیه‌سازی برای کشتن اعراب است که خشونت‌هایی را به قیمت جان بیش از 800 غیرنظامی عراقی رقم زده و حمله غیرقانونی به عراق را توجیه و اسلام‌هراسی را تقویت می‌کند. صنعت بازی‌های کامپیوتری باید جلوی غیرانسان‌سازی مسلمانان را بگیرد.

شش روز در فلوجه یک بازی در سبک تیرانداز اول شخص است که تلاش می‌کند وقایع نبرد دوم فلوجه در طول جنگ عراق را عمدتاً از دیدگاه نیروهای آمریکایی به تصویر بکشد. این بازی اولین بار در سال 2009 منتشر و با واکنش قابل توجهی روبه‌رو شد زیرا علاوه بر توجیه حمله به عراق، جنایات جنگی مانند استفاده از فسفر سفید را نادیده گرفت. این اقدامات نیروهای آمریکایی در عراق تا به امروز پیامدهایی را برای نوزادان متولد شده در این کشور به همراه داشته است.

تاکنون شرکت ژاپنی KONAMI در واکنش به این اعلامیه این بازی را حذف کرده است.

انتهای پیام
captcha