اظهارات مبلغ برجسته مصری درباره فرعونیان مؤمن جنجال‌آفرین شد
کد خبر: 3963390
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰

اظهارات مبلغ برجسته مصری درباره فرعونیان مؤمن جنجال‌آفرین شد

اظهارات مبلغ برجسته مصری درباره مؤمن بودن برخی فرعونیان در شبکه‌های اجتماعی جنجال‌آفرین شده است.

اظهارات مبلغ برجسته مصری درباره فرعونیان مؤمن جنجال‌آفرین شد

به گزارش ایکنا به نقل از المرکز السویدی للمعلومات، اظهارات یک چهره برجسته مسلمان در مصر درباره اینکه برخی فراعنه مؤمن و تسلیم اوامر الهی بوده‌اند، در شبکه‌های اجتماعی جنجالی شده است.

خالد الجندی، عضو شورای عالی امور اسلامی مصر در برنامه «لعلهم یفقهون» که از شبکه (DMC) مصر پخش می‌شود، گفته بود: ما به پدران فرعونی خود که مؤمن و تسلیم فرامین الهی بوده‌اند، افتخار می‌کنیم.

این اظهارات در شبکه‌های اجتماعی جنجال‌آفرین شده است.

الجنیدی گفته است: پدران ما ـ مسلمانان مصری ـ از نسل «مؤمن آل فرعون» هستند و ما به آنها افتخار می‌کنیم. در میان فرعونیان، مؤمنانی بودند و کسانی که این اطلاعات را مخدوش می‌کنند، افراد ناآگاهی هستند که قرآن نمی‌خوانند و از تاریخ بزرگ مصر اطلاع ندارند؛ زیرا فرعونیان مانند هر جامعه‌ای، کافر و مؤمن داشته و کسانی که کفر را به همه فرعونیان تعمیم می‌دهند، افراد جاهل یا مغرور هستند.

وی افزود: ولید بن المغیره و ابوجهل كافر بودند و حضرت محمد(ص) و قرآن آنها را موعظه كرد كه از اهل جهنم هستند با این حال نمی‌توان گفت كه مردم قریش همه كافر هستند، زیرا در میان آنها حضرت محمد(ص) پیامبری هاشمی از قریش است.

الجندی گفت: نادانان سلفی می‌گویند که همه فرعونیان کافر هستند درحالی که تنها فرعون کافر بود و خداوند آن را در قرآن کریم در سوره غافر در آیه 28 ذکر کرده است.

گفتنی است، مؤمن آل فرعون از شخصیت‌های قرآنی که پسرعمو و خزانه‌دار فرعون بود و ایمانش به خداوند را پنهان می‌کرد. او برای حفظ جان حضرت موسی(ع) ایمان خود را آشکار کرد و به جرم ایمان توسط فرعون کشته شد. آیات ۲۸ تا ۴۵ سوره غافر مربوط به داستان مؤمن آل فرعون است. در روایات شیعه از او در کنار امام علی(ع) به عنوان یکی از صدیقان و همچنین از رجعت او در زمان ظهور حضرت مهدی(عج) یاد شده است.

داستان مؤمن آل فرعون، ۱۸ آیه از سوره غافر را به خود اختصاص داده و در این آیات داستان اعتراض و ارشاد او در برابر فرعونیان، باشکوه و جلوه خاصى بیان شده است: «وَقَالَ رَجُلٌ مُؤْمِنٌ مِنْ آلِ فِرْعَوْنَ يَكْتُمُ إِيمَانَهُ أَتَقْتُلُونَ رَجُلًا أَنْ يَقُولَ رَبِّيَ اللَّهُ وَقَدْ جَاءَكُمْ بِالْبَيِّنَاتِ مِنْ رَبِّكُمْ ۖ وَإِنْ يَكُ كَاذِبًا فَعَلَيْهِ كَذِبُهُ ۖ وَإِنْ يَكُ صَادِقًا يُصِبْكُمْ بَعْضُ الَّذِي يَعِدُكُمْ ۖ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي مَنْ هُوَ مُسْرِفٌ كَذَّابٌ: و مرد مؤمنى از خاندان فرعون که ایمانش را پنهان مى‌داشت، گفت: آیا مردى را مى‏‌کشید که مى‏‌گوید: پروردگار من خدا است؟ و بى‏‌تردید از سوى پروردگارتان براى شما دلایل روشنى آورده است، و اگر دروغگو باشد دروغش به زیان خود اوست، و اگر راستگو باشد برخى از عذاب‌‏هایى که به شما وعده مى‏‌دهد به شما خواهد رسید؛ زیرا خدا کسى را که اسراف‌‏کار و بسیار دروغگوست، هدایت نمى‌کند. (سوره غافر، ۲۸).

انتهای پیام
captcha