نخست‌وزیر سنگاپور: پرستاران مسلمان می‌توانند حجاب داشته باشند
کد خبر: 3963493
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱

نخست‌وزیر سنگاپور: پرستاران مسلمان می‌توانند حجاب داشته باشند

نخست‌وزیر سنگاپور اعلام کرد که دولت باید آماده شود تا به پرستاران مسلمان اجازه دهد تا با لباس کار خود روسری بپوشند.

به گزارش ایکنا به نقل از چنل نیوز ایژا، لی هسین لونگ، نخست‌وزیر سنگاپور امروز شنبه گفت که دولت باید آماده شود تا به پرستاران مسلمان اجازه دهد تا روسری  را با لباس خود بپوشند.

وی پس از گفت‌وگو با رهبران جامعه مسلمان مالایی گفت: به آنها گفتم كه من به این نتیجه رسیدم كه باید برای انجام چنین اقدامی برای پرستاران آماده شویم زیرا نگرش مردم تغییر كرده است و در امور اجتماعی و کاری، روسری اکنون رایج‌تر است.

وی افزود كه رهبران جامعه مسلمان می‌دانند كه دولت مدتی است كه به پرستاران مسلمان اجازه می‌دهد تا تودونگ(مقنعه) بپوشند؛ دولت بی سر و صدا با آنها مشورت كرده است. اما قبل از ایجاد تغییر، دولت باید زمینه را آماده کند.

لونگ ادامه داد: ما باید اطمینان حاصل کنیم که مردم سنگاپور، اعم از مسلمان و غیرمسلمان، آماده پذیرش این اقدام هستند. امروز ما یک بحث صریح و صمیمانه داشتیم و بیشتر به طور خاص بر روی تودونگ برای پرستاران تمرکز داشتیم اما بحث‌های فراتر از آن هم مطرح شد.

ما یک کشور چند نژادی و چند دینی هستیم. ما کاملاً به حفظ هماهنگی و حفظ زندگی مشترک خود متعهد هستیم. 

ماساگوس ذولکیفلی وزیر مسئول امور مسلمانان سنگاپور هم گفت که گفتگو سازنده و صریح بود. باید درک مشترکی وجود داشته باشد و باید به این مسئله با دقت پرداخته شود زیرا با حساسیت‌های نژادی و دینی سرو کار دارد.

انتهای پیام
captcha