هلال احمر در کمک به مردم به عنوان عیال خدا نگاه کند
کد خبر: 3963567
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶
آیت‌الله فاضل:

هلال احمر در کمک به مردم به عنوان عیال خدا نگاه کند

آیت‌الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه خدمت به انسان‌ها به خاطر جنبه انسانی هم ارزش دارد، گفت: وقتی این کار با انگیزه الهی و با نگاه اینکه مردم، عیال خدا هستند انجام شود انگیزه و برکات بیشتری ایجاد خواهد کرد.

هلال احمر در کمک به مردم به عنوان عیال خدا نگاه کندبه گزارش ایکنا، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی، مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، 21 فروردین ماه در دیدار با مسؤلان جمعیت هلال احمر استان قم، گفت: در سایر کشورها فقط حس نوع دوستی و انسان دوستی است که باعث می‌شود هلال احمر در جريان بحران‌هايی مثل، سیل، زلزله و ... به میدان کمک به جامعه بیاید.
 
وی افزود: اين فعالیت بسیار خوب است و اسلام هم بر مسئله خدمت به مجموعه بشر خصوصاً مسلمانان تأکيد مضاعف دارد اما اگر در کنار آن بتوانیم به انسان‌ها عنوان عيال الله خدمت کنيم، ارزش این خیلی بالاتر از عنوان بشر است.
 
آیت‌الله فاضل لنکرانی افزود: ما يک وقت انسان را به عنوان اینکه یک انسان است، در نظر می‌‌گيريم که چه ویژگی مهمی دارد، البته اين خود يک ارزش است، ولی يک وقت انسان به عنوان عیال الله و عیلوله خدا مطرح می‌شود، چه کافر باشد يا مؤمن، چه عادل چه فاسق، چه عالم چه جاهل، چه پير چه جوان، چه مرد و چه زن، همه عیلوله خدای تبارک و تعالی هستند از اين منظر برای خدمت به انسان‌ها یک باب خیلی وسیعی باز می‌شود، و طبعاً کیفیت خدمت و آثار دنیوی و اخروی آن بسيار تفاوت خواهد کرد.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: عقیده من این است که هلال احمر قم سعی کند این عنوان را کشوری و حتی بین‌المللی کند، چرا ما باید بنشینیم از آن طرف دنیا بگویند خدمت به انسان بما هو انسان، بله درست است و در ارزش آن تردیدی وجود ندارد اما یک عنوان بالاتر و مهم‌تر هم هست که صبغه الهی پیدا می‌کند و با در نظر گرفتن آن، انسان با عشق و علاقه زياد کار کرده و انگيزه‌اش خیلی تفاوت پیدا می‌کند و مسلماً تعداد افرادی که می‌خواهند جذب این مجموعه بشوند و نيز داوطلبين همکاری در بحران‌ها خیلی بیشتر می‌شود.
 
آیت‌الله فاضل لنکرانی بیان کرد: قبلاً هلال احمر حضور جدی در میدان خدمت‌رسانی و کمک‌های مؤمنانه نداشت و حضورش در حد کمک‌های اولیه بود و در حاشیه حوادث قرار داشت.
 
وی افزود: در اين چند سال اخير خصوصاً در قضايای زلزله و سيل و بعد هم اين بيماری کرونا، تحولی در هلال احمر ايجاد شده و اولین گروهی که برای کمک حضور پیدا می‌کند هلال احمر با یک خدمات وسیع است و واقعش هم همین بايد باشد.
 
استاد حوزه اضافه کرد: حضور هلال احمر باید قبل از کمیته امداد و بهزیستی و نهادهای دیگر در بحران‌ها و حوادث باشد و بتواند پیش‌گیری از حوادث داشته باشد.
 
آیت‌الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه آموزش‌های هلال احمر در گذشته در حد کمک‌های اولیه بود گفت: الآن با توجه به زیاد شدن آسیب‌ها، این گستردگی آموزش و ارتباط با جوان‌ها،بسیار مهم است و دایره فعالیت هلال احمر بايد هر چه بيشتر گسترده‌تر شود تا مردم بيشتر جذب آن شوند لذا مردم را از همان دوره دبستان و دبیرستان و حوزه‌های علمیه آموزش دهيد. 
 
وی در پایان تصریح کرد: اگر هلال احمر بخواهد منتظر دريافت امکانات از دولت باشد کافی نيست ولی وقتی فرهنگسازی کند و خیرین را به میدان بیاورد و برای مواقع بحران از آنها کمک بگیرد و این کمک‌ها را ذخیره کند در آن لحظات بحرانی دستش باز خواهد بود.
انتهای پیام
captcha