حضور صدها فلسطینی در مراسم غبارروبی مسجدالاقصی + فیلم
کد خبر: 3963569
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳

حضور صدها فلسطینی در مراسم غبارروبی مسجدالاقصی + فیلم

صدها فلسطینی روز شنبه، 21 فروردین با رساندن خود به مسجدالاقصی در امر غبارروبی از قبله نخست مسلمانان برای استقبال از ماه مبارک رمضان حضور یافتند.

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، صدها فلسطینی در امر غبارروبی و آماده‌سازی مسجدالاقصی، قبله نخست مسلمانان و همه صحن‌های آن برای استقبال از ماه مبارک رمضان مشارکت کردند.

غازی عیسی، رئیس کل نهاد غیردولتی «جمعية الإغاثة 48» گفت: روز شنبه از داخل سرزمین‌های فلسطینی صدها شهروند با 120 اتوبوس خود را به مسجدالاقصی رساندند تا در چارچوب فعالیت‌های کمپین «اول قدس» که برای دوازدهمین سال متوالی برگزار می‌شود به غبارروبی مسجدالاقصی بپردازند.

وی گفت که این کمپین تحت نظارت جنبش اسلامی در داخل سرزمین‌های فلسطینی با همه نهادهای آن قرار دارد.

عیسی گفت: ما در آستانه ماه مبارک رمضان به اینجا می‌آییم و با اداره اوقاف اسلامی در امر آماده کردن صحن و رواق مسجدالاقصی برای استقبال از هزاران زائر در ماه مبارک رمضان مشارکت می‌کنیم.

او تأکید کرد: ما فرزندان، زنان و مردان خود را در این روز می‌آوریم تا با مسجدالاقصی تجدید پیمان کنند و آنها را به این مکان مقدس پیوند دهیم.

عیسی با تأکید بر اینکه قدس برای فلسطینی‌ها اولویت است، گفت: امروز روز وفاداری به مسجدالاقصی است.

مسجدالاقصی ماه رمضان سال گذشته به دلیل بیماری کرونا به طور کامل به روی نمازگزاران بسته بود و تنها کارمندان و نگهبانان مسجد می‌توانستند مراسم شب‌های احیا را در این مسجد به پا داشته و نماز اقامه کنند.
در همین راستا اداره اوقاف اسلامی قدس اعلام کرده بود که بسته شدن مسجدالاقصی در ماه رمضان ۲۰۲۰ به دلیل تدابیر بهداشتی جلوگیری از شیوع کرونا بوده و این نخستین‌بار در دوران اخیر بود که مسجدالاقصی بسته شد.
اما امسال ده‌ها هزار فلسطینی به ویژه فلسطینیان کرانه باختری با شور و شوق خاصی در انتظار بازگشایی مسجدالاقصی هستند تا نمازهای جماعت را باشکوه‌تر از گذشته در آن به پا داشته و شب‌های ماه رمضان را احیا بگیرند.

انتهای پیام
captcha