افتتاح عبادتگاه برای پیروان ادیان در موزه لوور ابوظبی
کد خبر: 3963643
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱

افتتاح عبادتگاه برای پیروان ادیان در موزه لوور ابوظبی

اداره توسعه جامعه ابوظبی با همکاری وزارت فرهنگ و جهانگردی امارات، عبادتگاهی را برای غیر مسلمانان در موزه لوور ابوظبی راه‌اندازی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از گلف تودی، موزه لوور ابوظبی یکی از مهمترین مقاصد فرهنگی، هنری و گردشگری در این کشور است. این عبادتگاه، که یک سالن کوچک است به بازدیدکنندگان غیرمسلمان این امکان را می‌دهد که بتوانند آیین‌ها و آداب و رسوم دینی خود را انجام دهند.

این اقدام ابوظبی را به عنوان یک مرکز جهانی برای مدارا و برادری انسانی و اعطای کلیه حقوق، مراقبت و گسترش فرهنگ همزیستی بین ملیت‌ها و فرهنگ‌های مختلف به اعضای جامعه آن معرفی می‌کند.

راه‌اندازی عبادتگاه برای پیروان ادیان مختلف با حضور حمد الظاهری، معاون وزارت توسعه جامعه ـ ابوظبی، سعود الحسنی، معاون دپارتمان فرهنگ و جهانگردی، مانوئل راباته، مدیر کل موزه لوور ابو ظبی و تعدادی از مدیران و کارمندان نهادهای شرکت‌کننده انجام شد.

بدین ترتیب این موزه پس از فرودگاه بین‌المللی ابوظبی و بیمارستان کلیولند (Cleveland Hospital) سومین عبادتگاه بین ادیانی در ابوظبی را افتتاح کرده است.

افتتاح عبادتگاه برای پیروان ادیان در موزه لوور ابوظبی

حمد الظاهری، معاون اداره توسعه جامعه ابوظبی گفت: راه‌اندازی اتاق عبادت بین ادیانی در موزه لوور در ابوظبی در ادامه اقدامات و پروژه‌هایی است که به افزایش کیفیت زندگی کمک و تأیید می‌کند چشم‌انداز دپارتمان از ارائه زندگی با عزت برای همه اعضای جامعه، به ویژه که این ابتکار تلاش‌های ما را برای ایجاد یک جامعه منسجم مبتنی بر تحمل و احترام به دیگری تأیید می‌کند، و هدف آن ترویج مفهوم برادری، دین و فرهنگ انسانی در امارت ابوظبی و تحقق انسجام اجتماعی بین تمام اقشار جامعه است.

این اقدام در حالی انجام می‌شود که امارات پس از اعلام عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی، در پوشش فعالیت‌های فرهنگی و طرح‌های مربوط به همزیستی بین ادیان، تلاش‌های زیادی برای جلب صهیونیست‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری و توریسم کرده است.

انتهای پیام
captcha