برنامه‌های گسترده فرهنگی و آموزشی بنیاد قطر برای ماه رمضان
کد خبر: 3963730
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰

برنامه‌های گسترده فرهنگی و آموزشی بنیاد قطر برای ماه رمضان

بنیاد قطر (Qatar Foundation) قصد دارد برنامه‌های آموزشی و فرهنگی متنوعی را به صورت مجازی در ماه رمضان امسال اجرا کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از البوابه، سبک زندگی سالم، آموزش، برنامه‌های علمی و ترویج فرهنگ عربی و اسلامی، بخشی از فعالیت‌های مجازی است که قرار است از سوی بنیاد قطر در ماه رمضان امسال برگزار ‌شود.

مردم قطر این فرصت را خواهند داشت که از مجموعه‌ رویدادها و برنامه‌های آنلاین استفاده کنند که برای تداوم روحیه روزه‌داران در ماه رمضان با توجه به محدودیت‌های کرونا طراحی شده است. هدف از این اقدامات، گسترش آموزش، تأمل و رشد معنوی اعلام شده است.

محمد عبدالله فخرو، مدیر اجرایی واحد توسعه خدمات ارتباطی و نهادی وابسته به بنیاد قطر گفت: در طول ماه مبارک، بنیاد قطر فعالیت‌های آموزشی گسترده‌ای را ارائه می‌دهد که برای بهره‌مندی تمام اعضای خانواده طراحی شده است و روح واقعی این زمان خاص را منعکس می‌کند.

وی افزود: در این فعالیت‌ها از دین و فرهنگ گرفته تا علوم و تحقیقات، اعضای جامعه می‌توانند در سخنرانی‌ها، مسابقات و کارگاه‌های آموزشی که با توجه به شیوع کرونا به صورت آنلاین برگزار می‌شود، شرکت کنند.

برخی برنامه‌های این بنیاد در طول ماه رمضان به شرح زیر است:

برنامه سالانه «الصائم الصغیر» در ماه رمضان که از سوی مسجد «شهر آموزش» برگزار می‌شود و هدف آن آموزش کودکان در مورد اهمیت ماه مبارک در پرورش هویت، دانش، اخلاق و ارزش‌ها است. مینی سریال انیمیشن با نام الیاس و اردک کودکان را در مسیر خودآگاهی و خودسازی در ماه رمضان راهنمایی می‌کند. این برنامه در طول ماه رمضان هر روز در ساعت 4 بعد از ظهر به صورت آنلاین در دسترس است.

«اسماء الله الحسنی» برنامه‌ای است که از سوی مسجد «شهر آموزش» اجرا می‌شود و مخاطبان را  هر روز با یکی از اسماء الهی آشنا می‌کند.

سهم دانشمندان مسلمان در تمدن بشری: یک مجموعه مستند است که روزانه در اینستاگرام و یوتیوب در دسترس است.

«برنامه رمضان سالم» به کودکان آموزش می‌دهد که چگونه در ماه رمضان روزه بگیرند.

«سرنوشت بشر پس از کرونا؛ آشنایی، تعاون، رحمت» مجموعه سخنرانی در طول ماه رمضان است که هر روز یک سخنران در مورد ارزش‌های دینی و انسانی سخنرانی می‌کند.

همچنین برنامه‌ یوگای روزانه ویژه بانوان، مسابقات ویژه این ماه، آشنایی با سیره پیامبر(ص) و روزه‌داری برای بیماران دیابتی از دیگر برنامه‌های مجازی این بنیاد در رمضان امسال است.

انتهای پیام
captcha