شورای نگهبان هیچ وظیفه‌ای در انتخابات شوراها ندارد
کد خبر: 3964031
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۷

شورای نگهبان هیچ وظیفه‌ای در انتخابات شوراها ندارد

مسئول دفتر شورای نگهبان آذربایجان غربی گفت: هیئت‌های اجرایی و نظارت مجلس شورای اسلامی مرجع رد و تأیید و بررسی سوابق کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند و هیچ وظیفه‌ای بر عهده شورای نگهبان در این خصوص نیست.

ارسالی/ شورای نگهبان هیچ وظیفه‌ای در انتخابات شوراها نداردبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، قنبر کریم‌نژاد، مسئول دفتر شورای نگهبان آذربایجان غربی ۲۳ فروردین‌ماه، در نشست صمیمی با تعدادی از مدیران سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد با محوریت انتخابات اظهار کرد: ٢٨ خرداد سال جاری چهار انتخابات ریاست جمهوری، میان‌دوره‌ای مجلس، خبرگان رهبری و شوراهای شهر و روستا برگزار می‌شود که در آذربایجان غربی فقط دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را شامل می‌شود.

وی افزود: نظارت چهار انتخابات رفرنداوم، خبرگان، مجلس و ریاست جمهوری بر عهده شورای نگهبان بوده و فقط شوراهای اسلامی شهر و روستا بر عهده هیئت‌های اجرایی و مجلس شورای اسلامی با عنوان هیئت‌های نظارت است. 

مسئول دفتر شورای نگهبان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه متاسفانه عدم آشنایی مردم با جایگاه شورای نگهبان بیشتر وقت این مجموعه را گرفته است، خاطرنشان کرد: از فعالان سیاسی و اجتماعی و مدیران و کاندیداها و هواداران آنها درخواست می‌شود نسبت به جایگاه این نهاد مطالعه و شناخت کافی از مراجع ذی‌صلاح انتخاباتی را داشته باشند.

وی خواستار اطلاع‌رسانی و آشنایی بیشتر مردم با جایگاه شورای نگهبان شد و گفت: هیئت‌های اجرایی و نظارت مجلس شورای اسلامی مرجع رد و تأیید و بررسی سوابق کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند و هیچ وظیفه‌ای بر عهده شورای نگهبان در این خصوص نیست.

قنبرنژاد رسالت اصلی این دوره انتخابات در استان را فقط مربوط به انتخاب ریاست جمهوری اعلام کرد که از جایگاه مهم و ارزشمندی در حوزه مدیریت، اجرا و انتقال قدرت برخوردار است و خواستار مشارکت‌ حداکثری مردمی در انتخابات ١۴٠٠ شد.

انتهای پیام
captcha